Co robimy z tymi licznikami
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: śr lip 29, 2020 9:30 pm
- Imię: Zibi
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 125
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Co robimy z tymi licznikami
Wziąłem taki żeby w miarę zasłaniał dziurę po poprzednim liczniku.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: śr lip 29, 2020 9:30 pm
- Imię: Zibi
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 125
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Co robimy z tymi licznikami
Ok. Udało się zmienić. Zamiast KOSO przeglądając kilka zagranicznych for wybrałem na aliexpress sporo większy i tańszy licznik, dokładnie tu: https://pl.aliexpress.com/item/32947865 ... 5c0fohp25R
Sam licznik kosztował z transportem do PL 109 zł. Szedł 3 tygodnie. W sumie nie wiedziałem czy się uda. Podjął się elektryk z Waw, niedaleko mnie http://www.cyklo-motorelektryk.pl
Koszt 400 zł. Dorobili płytkę montażową, bo miejsca na śruby nie pasowały, zbudowali kostkę, założyli i zaprogr licznik. Sporo roboty. Póki co źle pokazuje stan zatankowania, stary lcd był u mnie od zawsze wypalony więc nie wiem czy pokazywał dobrze, ale reszta ok.
Wizualnie to zdjęcie poniżej. Zostały do wypełnienia przestrzenie wokół licznika, tu pomyślę jak, nie jest tej samej wielkości. Być może są bardziej dopasowane wymiarami ale ten prezentuje się co najmniej nieźle. Na fotce widać od razu po włączeniu kiedy licznik obrotów wędruje w górę i pokazuje się każde pole. Licznik jest wyraźny na słońcu. trochę gorzej widać znacznik biegu jałowego.
Następny krok to wizyta u diagnosty ale raczej będzie ok.
Sam licznik kosztował z transportem do PL 109 zł. Szedł 3 tygodnie. W sumie nie wiedziałem czy się uda. Podjął się elektryk z Waw, niedaleko mnie http://www.cyklo-motorelektryk.pl
Koszt 400 zł. Dorobili płytkę montażową, bo miejsca na śruby nie pasowały, zbudowali kostkę, założyli i zaprogr licznik. Sporo roboty. Póki co źle pokazuje stan zatankowania, stary lcd był u mnie od zawsze wypalony więc nie wiem czy pokazywał dobrze, ale reszta ok.
Wizualnie to zdjęcie poniżej. Zostały do wypełnienia przestrzenie wokół licznika, tu pomyślę jak, nie jest tej samej wielkości. Być może są bardziej dopasowane wymiarami ale ten prezentuje się co najmniej nieźle. Na fotce widać od razu po włączeniu kiedy licznik obrotów wędruje w górę i pokazuje się każde pole. Licznik jest wyraźny na słońcu. trochę gorzej widać znacznik biegu jałowego.
Następny krok to wizyta u diagnosty ale raczej będzie ok.
- Załączniki
-
- licznik.jpg (591.08 KiB) Przejrzano 11456 razy
- Fotom
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 210
- Rejestracja: pt lip 25, 2014 8:24 am
- Imię: Tomasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL125V
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
Re: Co robimy z tymi licznikami
Małe wiadro nie ma wskaźnika poziomu paliwa.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: czw mar 19, 2015 2:23 pm
- Imię: P
- Marka motocykla: H
- Model: V
- Rocznik: 2005
Re: Co robimy z tymi licznikami
CześćSielczak pisze:Ok. Udało się zmienić. Zamiast KOSO przeglądając kilka zagranicznych for wybrałem na aliexpress sporo większy i tańszy licznik, dokładnie tu: https://pl.aliexpress.com/item/32947865 ... 5c0fohp25R
Sam licznik kosztował z transportem do PL 109 zł. Szedł 3 tygodnie. W sumie nie wiedziałem czy się uda. Podjął się elektryk z Waw, niedaleko mnie http://www.cyklo-motorelektryk.pl
Koszt 400 zł. Dorobili płytkę montażową, bo miejsca na śruby nie pasowały, zbudowali kostkę, założyli i zaprogr licznik. Sporo roboty. Póki co źle pokazuje stan zatankowania, stary lcd był u mnie od zawsze wypalony więc nie wiem czy pokazywał dobrze, ale reszta ok.
Wizualnie to zdjęcie poniżej. Zostały do wypełnienia przestrzenie wokół licznika, tu pomyślę jak, nie jest tej samej wielkości. Być może są bardziej dopasowane wymiarami ale ten prezentuje się co najmniej nieźle. Na fotce widać od razu po włączeniu kiedy licznik obrotów wędruje w górę i pokazuje się każde pole. Licznik jest wyraźny na słońcu. trochę gorzej widać znacznik biegu jałowego.
Następny krok to wizyta u diagnosty ale raczej będzie ok.
Dzięi
Super.
któa brałeś wersję -with sensor 1 czy 2 czy sensor 1 i bracket?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: śr lip 29, 2020 9:30 pm
- Imię: Zibi
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 125
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Co robimy z tymi licznikami
Brałem tą with bracket, ostatnią z prawej. jest tam też sensor 1 jak na zdjęciu.
Wczoraj robiłem przegląd i przy okazji zalegalizowałem nowy licznik. Mam na nim teraz 13 km
Całość jest osadzona na customowej płytce montażowej. Pewnie wystarczy blaszka i wiertarka żeby taką przygotować. Plastik z tyłu obudowy nowego licznika jest ściągnięty, a całość przykręcona na tej płytce, która jest przejściówką na rozstaw śrub. Bieg neutralny, kierunki, prędkość, wyświetla się to ok. Poziom paliwa nie jest odczytywany w małym varadero, więc cały czas pokazuje max. Ładnie to wygląda, jest czytelne w słońcu.
PS od 1 lipca wchodzi vat na import z chin. Nie jestem pewien jak to w praktyce będzie realizowane. Chyba po stronie aliexpress. Bo nie sądzę żeby cło było w stanie trzymać te tysiące ton towarów. Musi to puszczać na bieżąco. Ale to się okaże bo mam jeszcze kilka innych rzeczy zamówionych.
Wczoraj robiłem przegląd i przy okazji zalegalizowałem nowy licznik. Mam na nim teraz 13 km

Całość jest osadzona na customowej płytce montażowej. Pewnie wystarczy blaszka i wiertarka żeby taką przygotować. Plastik z tyłu obudowy nowego licznika jest ściągnięty, a całość przykręcona na tej płytce, która jest przejściówką na rozstaw śrub. Bieg neutralny, kierunki, prędkość, wyświetla się to ok. Poziom paliwa nie jest odczytywany w małym varadero, więc cały czas pokazuje max. Ładnie to wygląda, jest czytelne w słońcu.
PS od 1 lipca wchodzi vat na import z chin. Nie jestem pewien jak to w praktyce będzie realizowane. Chyba po stronie aliexpress. Bo nie sądzę żeby cło było w stanie trzymać te tysiące ton towarów. Musi to puszczać na bieżąco. Ale to się okaże bo mam jeszcze kilka innych rzeczy zamówionych.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 15
- Rejestracja: sob wrz 14, 2019 12:56 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL125
- Rocznik: 2006
Re: Co robimy z tymi licznikami
Jeżeli chodzi o samo podłączenie tego licznika to kwestia wpasowania kabelków+kalibracja samego licznika. Czy trzeba było coś w nim przerabiać, żeby poprawnie odczytywał dane. Kwestia montażu to raczej wiertarka wystarczy + kilka złączek.Sielczak pisze:Ok. Udało się zmienić. Zamiast KOSO przeglądając kilka zagranicznych for wybrałem na aliexpress sporo większy i tańszy licznik, dokładnie tu: https://pl.aliexpress.com/item/32947865 ... 5c0fohp25R
Sam licznik kosztował z transportem do PL 109 zł. Szedł 3 tygodnie. W sumie nie wiedziałem czy się uda. Podjął się elektryk z Waw, niedaleko mnie http://www.cyklo-motorelektryk.pl
Koszt 400 zł. Dorobili płytkę montażową, bo miejsca na śruby nie pasowały, zbudowali kostkę, założyli i zaprogr licznik. Sporo roboty. Póki co źle pokazuje stan zatankowania, stary lcd był u mnie od zawsze wypalony więc nie wiem czy pokazywał dobrze, ale reszta ok.
Wizualnie to zdjęcie poniżej. Zostały do wypełnienia przestrzenie wokół licznika, tu pomyślę jak, nie jest tej samej wielkości. Być może są bardziej dopasowane wymiarami ale ten prezentuje się co najmniej nieźle. Na fotce widać od razu po włączeniu kiedy licznik obrotów wędruje w górę i pokazuje się każde pole. Licznik jest wyraźny na słońcu. trochę gorzej widać znacznik biegu jałowego.
Następny krok to wizyta u diagnosty ale raczej będzie ok.
Fajnie, że na przeglądzie Ci to przeszło. Mój może do sierpnia wytrzyma, ale potem też będę musiał coś wykombinować. I również wchodzi w grę jakiś zamiennik, bo drugi raz oryginału za 900 zł nie będę kupował

A tak na marginesie to podejrzewam, że są 3 przyczyny padania tych wyświetlaczy.
1. Wilgoć - ten licznik nie ma uszczelek, docisk jest plastik o plastik, więc wilgoć wchodzi kiedy chce.
2. Wysoka temp. w okolicy wyświetlacza - żarówki od podświetlenia nagrzewają się na tyle, że po kilku minutach plastikowa ramka pod wyświetlaczem nagrzewa się na tyle, że można się poparzyć.
3. Drgania całego licznika - wydaje mi się, że gumowe podkładki są za małe. Może gdyby coś pod cały licznik podłożyć mogło by pomóc.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: czw mar 19, 2015 2:23 pm
- Imię: P
- Marka motocykla: H
- Model: V
- Rocznik: 2005
Re: Co robimy z tymi licznikami
Chłopaki z Żor mi ogarnęły replacement w Ori puchę... coś ale ten Koso elektroniczny. Wygląda sensownie poszło "weck" wszystko - wszelkie wskazówki, diody no i felerny LCD... Kostka w kostkę plus walczę właśnie ze zdjęciem baku żeby podpiąć czujnik z koła przedniego....