Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
- Imię: Karol
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 2005
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Niestety okazało się, że problem jest z ryflowana końcówka wałka skrzyni biegów. Była mocno wyrobiona i nawet nowa zębatka ma duże luzy.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Tu na forum było ?Karlik pisze:
Pytanie o pomijanie było skierowane bardziej do nexta22 "pominąć zbiornik podać paliwo do pompy z bańki ?". Też słyszałem o pomijaniu pompy paliwa, ale ciekawy jestem o co chodzi w tym teście
Zagnieciony przewód odpowietrzenia zbiornika -motorek przestawał jechać po jakimś czasie zapalał i jechał dalej
Z mojego podwórka : sitka i kraniki zapchane mułem tak ze AT powoli delikatnie jeździła gdy się odwijało zaczynała się dusić
Od czegoś benzynopodobnego gaźniki wewnątrz pokryte warstwą żywicy trudnej do umycia nawet w myjce ultradzwiękowej
Warto na początek wykluczyć drobnostki
A na wieloklin jest klej może warto spróbować
Kiedyś kleiło się tym może dziś jest coś lepszego :
Loctite Superior Metal Hysol 3478
A w sercu zawsze XL600V 

- ADAMO16
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 413
- Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Tychy
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Dobrze kolega pisze, zębatka na klej i robić kilometry. W AT tak się robi, działa wklejanie, a lekko afryki nie mają.
Kolego Karlik daj fote wałka, jestem ciekawy jak wyglada, że takie daje objawy.
Kolego Karlik daj fote wałka, jestem ciekawy jak wyglada, że takie daje objawy.
Varadero XL 1000 juz jest 
Africa Twin byla :-(

Africa Twin byla :-(
- Pegaz
- Sympatyk
- Posty: 389
- Rejestracja: śr sty 04, 2017 10:33 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: Super Tenere 1200
- Lokalizacja: Międzyborów
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Varadero na wtrysku będzie szarpać jak ma mało prądu, już kiedyś o tym pisałem. Winna może być też pompa paliwa. Mimo, że w puszce jest czysto a pompa wygląda na sprawną polecam zainwestować 4 dychy w nową i podmienić.
Żadnego klejenia zębatki, trochę luzu zawsze tam jest. Varadero to nie stara Africa.
Żadnego klejenia zębatki, trochę luzu zawsze tam jest. Varadero to nie stara Africa.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Ja już więcej nie będę zabierał głosu w tym wątku, najpierw szarpanie, później skrzynia biegów bo dwójka szarpie a teraz wałek zdawczy.
Ktoś sobie jaja robi.
Ktoś sobie jaja robi.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
- Imię: Karol
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 2005
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Ja tylko przekazuje co mówią serwisy. Luz na zębatce zdawczej może być zbiegiem okoliczności i nie być przyczyną problemów.
Dowiedziałem się również że alternator jest do regeneracji. Czy to może mieć wpływ na takie objawy, że szarpanie jest tylko na drugim biegu? Zwłaszcza w świetle tego co mówi kolega Pegaz?
Dowiedziałem się również że alternator jest do regeneracji. Czy to może mieć wpływ na takie objawy, że szarpanie jest tylko na drugim biegu? Zwłaszcza w świetle tego co mówi kolega Pegaz?
- Pegaz
- Sympatyk
- Posty: 389
- Rejestracja: śr sty 04, 2017 10:33 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: Super Tenere 1200
- Lokalizacja: Międzyborów
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Karlik mam nadzieję, że motocykl masz u siebie w garażu a nie u mechanika co to Ci tak diagnozuje.
Alternator to możesz sobie sam w 5 minut sprawdzić czy jest sprawny. Na forum było już dokładnie opisywane jak to zrobić.
Alternator to możesz sobie sam w 5 minut sprawdzić czy jest sprawny. Na forum było już dokładnie opisywane jak to zrobić.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
- Imię: Karol
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 2005
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
To że alternator nie jest sprawny to wiem. Poszedł do regeneracji. Pytanie czy alternator może mieć wpływ na objawy o jakich pisałem czyli, przerywanie/szarpanie w trakcie przyśpieszania tylko na drugim biegu.
Pytanie mam jeszcze a propo tematu z zębatką zdawczą, czy luz jest na niej dopuszczalny? Moja miała luz i w płaszczyźnie obrotu i góra dół. Aczkolwiek ciężko mi sobie wyobrazić że to właśnie jest przyczyną szarpania, bo ona musiałaby przeskakiwać na tym wałku. Czy to w ogóle możliwe?
Moto jest już w kolejnym serwisie, tym razem jednym z bardziej polecanych w Krakowie, więc nie mam pomysłu co aktualnie mogę dla swojej Hondy zrobić więcej =D
Pytanie mam jeszcze a propo tematu z zębatką zdawczą, czy luz jest na niej dopuszczalny? Moja miała luz i w płaszczyźnie obrotu i góra dół. Aczkolwiek ciężko mi sobie wyobrazić że to właśnie jest przyczyną szarpania, bo ona musiałaby przeskakiwać na tym wałku. Czy to w ogóle możliwe?
Moto jest już w kolejnym serwisie, tym razem jednym z bardziej polecanych w Krakowie, więc nie mam pomysłu co aktualnie mogę dla swojej Hondy zrobić więcej =D
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Kolego. Zębatka na wałku musi mieć luz wzdłużny. Jeśli miałaby luz osiowy, na pewno byś to zuważył na zniszczonym wieloklinie wałka zdawczego. To nie może być przyczyna szarpania tylko na jednym biegu. Załącz jakieś zdjęcia. Trudno wyrokować jedynie na podstawie Twoich opisów.
Co to znaczy szarpie? Jak bardzo? Czemu tylko na drugim biegu?
Dwójka to silny bieg i pracuje w relatywnie niskim zakresie prędkości. Czy na trójce w tym zakresie obrotów (4000-6000) też szarpie? Może przy innych prędkościach obrotowych? Ja, zamiast kombinować z serwisami dziwnymi diagnozami itp. (nikt Ci tego za darmo nie robi - tak myślę) zacząłbym od wymiany pompy paliwa - pierwszy podejrzany. Koszt niewielki (pasują pompy samochodowe - było opisywane http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... C5%9Bwiece ) Robota banalna (jeśli ma się minimum pojęcia o mechanice). Pisałeś, że wymieniłeś świece. Aby na pewno na odpowiednie? Do SD02 świece irydowe IJR8B9 NGK cena 100 - 150 sztuka - teraz może i droższe. Kupowałeś i wymieniałeś sam, czy jakiś warsztat, wiesz co tam wsadzili?. Ja kiedyś przycebuliłem i kupiłem zamiennik DENSO, wymieniłem, wygrzałem i......
.... moto chodziło gorzej niż na starych. Poszarpywało przy jednostajnej jeździe. Już myślałem, że mam napęd do wymiany.
W jakim stanie masz kostki elektryczne (alternator / regulator)? Słabe ładowanie to wina alternatora, czy połączeń elektrycznych? Bo akurat to jest faktyczną bolączką tego modelu. Może mieć wpływ na opisane dolegliwości.
Na tym forum znajdziesz opisaną każdą możliwą usterkę w modelu xL1000 - 95% z nich nastąpiło po błędach serwisowy.
Nie szukaj "grubych" problemów typu skrzynia. To jest stara dobra Honda - do Hondy się nie zagląda.
Co do zasysania "lewego" powietrza: sposób stary, nie zawsze skuteczny, ale popróbować warto.
Odpal maszynę, rozgrzej tak aby spadły obroty. Następnie popsikaj podejrzane okolice (gumowe króćce) samostartem, albo nawet plak'iem - czymś łatwo palnym. Jeśli obroty wzrosną, jest nieszczelność. Nieszczelność na wydechu też nie sprawdza się "na oko/ucho.
Nie polegaj ślepo na warsztatach, więcej wiary w siebie
Powodzenia
Co to znaczy szarpie? Jak bardzo? Czemu tylko na drugim biegu?
Dwójka to silny bieg i pracuje w relatywnie niskim zakresie prędkości. Czy na trójce w tym zakresie obrotów (4000-6000) też szarpie? Może przy innych prędkościach obrotowych? Ja, zamiast kombinować z serwisami dziwnymi diagnozami itp. (nikt Ci tego za darmo nie robi - tak myślę) zacząłbym od wymiany pompy paliwa - pierwszy podejrzany. Koszt niewielki (pasują pompy samochodowe - było opisywane http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... C5%9Bwiece ) Robota banalna (jeśli ma się minimum pojęcia o mechanice). Pisałeś, że wymieniłeś świece. Aby na pewno na odpowiednie? Do SD02 świece irydowe IJR8B9 NGK cena 100 - 150 sztuka - teraz może i droższe. Kupowałeś i wymieniałeś sam, czy jakiś warsztat, wiesz co tam wsadzili?. Ja kiedyś przycebuliłem i kupiłem zamiennik DENSO, wymieniłem, wygrzałem i......
.... moto chodziło gorzej niż na starych. Poszarpywało przy jednostajnej jeździe. Już myślałem, że mam napęd do wymiany.
W jakim stanie masz kostki elektryczne (alternator / regulator)? Słabe ładowanie to wina alternatora, czy połączeń elektrycznych? Bo akurat to jest faktyczną bolączką tego modelu. Może mieć wpływ na opisane dolegliwości.
Na tym forum znajdziesz opisaną każdą możliwą usterkę w modelu xL1000 - 95% z nich nastąpiło po błędach serwisowy.
Nie szukaj "grubych" problemów typu skrzynia. To jest stara dobra Honda - do Hondy się nie zagląda.
![Szczęśliwy [:DD]](./images/smilies/3a.gif)
Co do zasysania "lewego" powietrza: sposób stary, nie zawsze skuteczny, ale popróbować warto.
Odpal maszynę, rozgrzej tak aby spadły obroty. Następnie popsikaj podejrzane okolice (gumowe króćce) samostartem, albo nawet plak'iem - czymś łatwo palnym. Jeśli obroty wzrosną, jest nieszczelność. Nieszczelność na wydechu też nie sprawdza się "na oko/ucho.
Nie polegaj ślepo na warsztatach, więcej wiary w siebie

Powodzenia
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: sob wrz 18, 2021 6:14 pm
- Imię: Karol
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 2005
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
Dzięki za tak obszerny post =)
Motocykl szarpie tylko na drugim biegu. Odczucie jest takie jakby tracił na chwile napęd. Przy innych biegach lub jednostajnej jezdzie jest wszystko jest ok.
Pompa paliwa była czysta i sprawna. Świece irydowe, nie wymieniałem osobiście, ale ustalaliśmy z mechanikiem jakie maja być i były NGK za 143 zł dokładnie.
Alternator był przytopiony, jakieś przewody gdzieś zwierały - poszedł do regeneracji. Tu mi się ewentualnie zapala lampka, że motocyklowi brakowało prądu w momencie największego obciążenia.
Mechanik sam przyznał, że w Varadero pierwszy raz spotyka się z problemem skrzynia biegów/wałek zdawczy.
Podjadę jutro do serwisu, i pogadam z chłopakami, porobię zdjęcia itp.
Dzięki wielkie panowie za tyle odpowiedzi. Mam nadzieję, że do sezonu uda się to doprowadzić do końca =D
Motocykl szarpie tylko na drugim biegu. Odczucie jest takie jakby tracił na chwile napęd. Przy innych biegach lub jednostajnej jezdzie jest wszystko jest ok.
Pompa paliwa była czysta i sprawna. Świece irydowe, nie wymieniałem osobiście, ale ustalaliśmy z mechanikiem jakie maja być i były NGK za 143 zł dokładnie.
Alternator był przytopiony, jakieś przewody gdzieś zwierały - poszedł do regeneracji. Tu mi się ewentualnie zapala lampka, że motocyklowi brakowało prądu w momencie największego obciążenia.
Mechanik sam przyznał, że w Varadero pierwszy raz spotyka się z problemem skrzynia biegów/wałek zdawczy.
Podjadę jutro do serwisu, i pogadam z chłopakami, porobię zdjęcia itp.
Dzięki wielkie panowie za tyle odpowiedzi. Mam nadzieję, że do sezonu uda się to doprowadzić do końca =D
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Przerywanie na drugim biegu ok 5tys obrotów
To, że pompa była czysta wcale nie oznacza, że jest sprawna.
Ale faktycznie zacznij od alternatora.
Ale faktycznie zacznij od alternatora.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)