
Wydech
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 797
- Rejestracja: śr kwie 02, 2008 12:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja chyba jako pierwszy robiłem wydechy do Varadero u Edzia... Powiem szczerze, że przejechałem na nich 60tyś i z silnikiem ani innymi rzeczami problemu nie miałem... oprócz tarczek sprzęgła ale to chyba nie od wydechu 
Podejrzewam, że gdyby nie Arrowy w aktualnym Viadrze to ponownie bym się zdecydował na wydechy Edzia.... No chyba żeby mi wpadło 4 tyś zł to wtedy wziął bym Leo czy arrow
(cena 4 to orientacyjna cena akcesoryjnychi nie mam zielonego pojęcia ile teraz kosztują więc mogę się mylić) 

Podejrzewam, że gdyby nie Arrowy w aktualnym Viadrze to ponownie bym się zdecydował na wydechy Edzia.... No chyba żeby mi wpadło 4 tyś zł to wtedy wziął bym Leo czy arrow


Jeśli mogę wtrącić.
Przeróbka wydechu od Vara. to nie jest wcale skomplikowany proces.
Pomimo , że jestem laikiem w temacie wydechów , postanowiłem zrobić to sam.
Z tego co się zorientowałem , tłumik ( w SD01 ) składa się z trzech sekcji.
Odciąłem piłą taśmową końcówkę wydechu i wyciąłem ze środka pierwszą , widoczną sekcję. Oczywiście bezpowrotnie.
Końcówka została wspawana na swoje miejsce , wyszlifowana i wypolerowana.
Tłumik nabrał dużo głośniejszego , basowego i warczącego dźwięku.
Do kompletu dorobiłem DBkillery . Zwyczajnie proste ( nie jakieś pogięte jak w przypadku Dominatorów ) . Zastosowałem rurkę pasującą w końcówkę wylotową o długości 3cm a za nią 10cm rurki 18mm , ponawiercanej ,
Wszystko oczywiście ze stali kwasoodpornej .
Na YT wrzuciłem filmik . Można posłuchać ( nie zwracajcie uwagi na fabułę bo troszkę niezdarna - to był dopiero etap dopasowywania
)
Nie zalecam odsłuchu na laptopach ...
Tłumiki w rzeczywistości robią bardzo dużo hałasu . Wróciłem do seryjnych bo mi uszy urywało.
Na moich tłumikach jeździ teraz mój kolega. W najbliższych dniach zrobię filmik z porównaniem oraz pomiarem dB i postaram się o dobrą kamerę a nie telefon
http://www.youtube.com/watch?v=MD1yFO1eRgs
http://www.youtube.com/watch?v=7O9A2aefTg8
Przeróbka wydechu od Vara. to nie jest wcale skomplikowany proces.
Pomimo , że jestem laikiem w temacie wydechów , postanowiłem zrobić to sam.
Z tego co się zorientowałem , tłumik ( w SD01 ) składa się z trzech sekcji.
Odciąłem piłą taśmową końcówkę wydechu i wyciąłem ze środka pierwszą , widoczną sekcję. Oczywiście bezpowrotnie.
Końcówka została wspawana na swoje miejsce , wyszlifowana i wypolerowana.
Tłumik nabrał dużo głośniejszego , basowego i warczącego dźwięku.
Do kompletu dorobiłem DBkillery . Zwyczajnie proste ( nie jakieś pogięte jak w przypadku Dominatorów ) . Zastosowałem rurkę pasującą w końcówkę wylotową o długości 3cm a za nią 10cm rurki 18mm , ponawiercanej ,
Wszystko oczywiście ze stali kwasoodpornej .
Na YT wrzuciłem filmik . Można posłuchać ( nie zwracajcie uwagi na fabułę bo troszkę niezdarna - to był dopiero etap dopasowywania

Nie zalecam odsłuchu na laptopach ...

Tłumiki w rzeczywistości robią bardzo dużo hałasu . Wróciłem do seryjnych bo mi uszy urywało.
Na moich tłumikach jeździ teraz mój kolega. W najbliższych dniach zrobię filmik z porównaniem oraz pomiarem dB i postaram się o dobrą kamerę a nie telefon

http://www.youtube.com/watch?v=MD1yFO1eRgs
http://www.youtube.com/watch?v=7O9A2aefTg8
[quote="kolim"]Ja chyba jako pierwszy robiłem wydechy do Varadero u Edzia... Powiem szczerze, że przejechałem na nich 60tyś i z silnikiem ani innymi rzeczami problemu nie miałem... oprócz tarczek sprzęgła ale to chyba nie od wydechu 
Łomatkobosko 60tysi na moich kominach-nieźle :shock: .Tak- byłeś pierwszy wiaderkiem na przeróbkę. Teraz jeszcze poprawiłem jakość i materiałów i ochronę przed wydmuchiwaniem więc moje przeróbki powinny polatać jeszcze dłużej. Ale 60tysi na L-Twinie o tak dużej pojemności i brak potrzeby ponownego otwarcia tłumików w celu uzupełnienia ubytków wytłumień to nie najgorszy wynik .Podejrzewam że jak dźwięk zmieniły się na niekorzyść na tyle że było by to odczuwalne to zapewne oddał byś je do sprawdzenia i ponownego wypełnienia.

Łomatkobosko 60tysi na moich kominach-nieźle :shock: .Tak- byłeś pierwszy wiaderkiem na przeróbkę. Teraz jeszcze poprawiłem jakość i materiałów i ochronę przed wydmuchiwaniem więc moje przeróbki powinny polatać jeszcze dłużej. Ale 60tysi na L-Twinie o tak dużej pojemności i brak potrzeby ponownego otwarcia tłumików w celu uzupełnienia ubytków wytłumień to nie najgorszy wynik .Podejrzewam że jak dźwięk zmieniły się na niekorzyść na tyle że było by to odczuwalne to zapewne oddał byś je do sprawdzenia i ponownego wypełnienia.
EdHaust-Nie ilość a jakość decybeli się liczy-506436737
Słuchałem. Dźwięk bez Db...jest mało basowy bardziej przechodzi w dudnienie ale to normalka przy otwarciu puszki tłumika po wycięciu seryjnego wylotu spalin o średnicy 22mm z tego co pamiętam .Jeśli osobie która dokona takiej przeróbki podoba się efekt końcowy jego pracy to 200% sukcesu .Nie mogę powiedzieć że ten dźwięk jest mega piękny czy mega paskudny-rzecz gustu. Na Db-killerach dźwięk nie musi być ładny tylko cichszy. Taki rodzaj przeróbki jaką zastosowałeś ja jako tańszą opcję oferuje właścicielom Ducati Monsterów z klasycznym układem wydechowym po jednym tłumiku na stronę i jeszcze nikt nie powiedział że mu się nie podoba. Monster ma dźwięk basowy dudniący. Ale z reguły stosuje przeróbki na styl tłumików markowych akcesoryjnych np:
http://www.twobros.com/Exhaust/index.htm
Przeróbka taka daje miękki soczysty bas ale też czasem sporo decybeli .Stosuje też czasem rozwiązanie z tak zwaną komorą rozprężającą co dodaje trochę dudnienia i mniejszą głośność tak jak tu:
http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/6W6c2D ... rd_edhaust
http://www.twobros.com/Exhaust/index.htm
Przeróbka taka daje miękki soczysty bas ale też czasem sporo decybeli .Stosuje też czasem rozwiązanie z tak zwaną komorą rozprężającą co dodaje trochę dudnienia i mniejszą głośność tak jak tu:
http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/6W6c2D ... rd_edhaust
EdHaust-Nie ilość a jakość decybeli się liczy-506436737
Owszem , nie jest super basowy , bo bez grzebania w puszkach nie byłem w stanie tego osiągnąć.
Oczywiście sprawa odsłuchu na komputerze to rzecz względna.
Jest dużo bardziej basowy niż seryjny. Ale jest też dużo głośniejszy.
Nie wiem jak osiągnąć bardziej basowe brzmienie ?
Przejrzałem właśnie Twoje fotki. W Viadrze można zastosować rurę przelotową perforowaną w otulinie ?
Oczywiście sprawa odsłuchu na komputerze to rzecz względna.
Jest dużo bardziej basowy niż seryjny. Ale jest też dużo głośniejszy.
Nie wiem jak osiągnąć bardziej basowe brzmienie ?
Przejrzałem właśnie Twoje fotki. W Viadrze można zastosować rurę przelotową perforowaną w otulinie ?
By uzyskać lepszy bas trzeba jak w kolumnach głośnikowych zastosować dobry materiał tłumiącyi kilka innych materiałów jak w mojej aukcji:
http://allegro.pl/ducati-aprilia-suzuki ... 84529.html
http://allegro.pl/ducati-aprilia-suzuki ... 84529.html
EdHaust-Nie ilość a jakość decybeli się liczy-506436737
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
Nie sądzę . tutaj z Krakowa są sami "prywaciarze " więc latają na akrapachRed pisze:Mam pytanko, czy ktoś z forum z Krakowa albo okolic ma przerobione wydechy od Edzia, chętnie posłuchałbym na własne uszy jak to gada?

KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
- maćko
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 14
- Rejestracja: pt paź 01, 2010 11:04 pm
- Lokalizacja: Mosina
Mam pytanie do Edzia. Jako, że jesteś forumowym guru w sprawie kominów i masz na pewno większe pojęcie o kominologii, to czy idzie wyciszyć akcesoryjny komin przelotowy. I teraz trochę szczegółów - niedawno zmieniłem moja motorynkę na coś ciut większego Varadero 125 => CBF 500 N i postanowiłem zmienić komin tylko i wyłącznie ze wzgl. wizualnych to mam teraz mały problem, kupiłem coś takiego:[img][img]http://images45.fotosik.pl/1023/f5ac36fd532d4088med.jpg[/img][/img].
Dorobiłem sobie inny dB-killer bo seryjny to kawałek rurki co nic nie daje i trochę pomogło(ten z otworkami podobny do wibratora
), później wstawiłem podobny w łącznik miedzy kolektor wydechowy a sam tłumik ale zauważyłem, że głos stał się jakby pierdzący a cały układ zaczął się więcej grzać. Wiem, że takie zjawisko jest normalne (grzanie) skoro spaliny są mocno wyhamowane w układzie ale czy idzie coś zrobić (np dB-killer innej konstrukcji), żeby tak nie pierdziało. Nie musi być tak cicho jak seria, ale to co jest bez wyciszenia lub ze seryjnym to mnie po prostu wku...a, tak jest głośno.
Pozdrawiam
Dorobiłem sobie inny dB-killer bo seryjny to kawałek rurki co nic nie daje i trochę pomogło(ten z otworkami podobny do wibratora

Pozdrawiam
Przeważnie Db-Killer ma podobną konstrukcje:
http://w946.wrzuta.pl/obraz/powieksz/9rARnqCHS57
http://w946.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1bbj2bh4Pbn
Takie ustrojstwo ścisza dźwięk ale i troche go pogarsza jakościowo.
http://w946.wrzuta.pl/obraz/powieksz/9rARnqCHS57
http://w946.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1bbj2bh4Pbn
Takie ustrojstwo ścisza dźwięk ale i troche go pogarsza jakościowo.
EdHaust-Nie ilość a jakość decybeli się liczy-506436737
- maćko
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 14
- Rejestracja: pt paź 01, 2010 11:04 pm
- Lokalizacja: Mosina
Właśnie coś podobnego zrobiłem ale tak jak piszesz niewiele to dało, nawet drugi podobny wstawiłem w rurę łączącą kolektor z puszką tłumika i było trochę lepiej, ale miałem wrażenie, że zaczyna mulić silnik i wydech zaczął się mocniej grzać. Dzięki za info, a już jest po kłopocie - tłumik sprzedałem i pozostałem przy serii
Pozdrawiam
Pozdrawiam