Regulator napięcia
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 298
- Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
- Marka motocykla: Honda Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp
Masz tu :http://www.ebay.co.uk/itm/Regulator-Rec ... 500wt_1054Dobry pisze:Link jest do gościa od woltomierzy a chodzi mi (jak napisałem) o namiar na firmę która handluje REGULATORAMI NAPIĘCIA DO HONDY VARADERO Z 2005rokuYACCO1 pisze:napisałem że u gościa "jselektronik"
tu masz aktualny link.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=13033056
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
z opisu wynika że modele SD1 i SD2 mają takie same regulatory napięcia.
ja mam model SD1 i kupiłem taki:
http://www.spw.home.pl/sklep/product_in ... ts_id=2883
jak na razie wszystko ok.
napięcia takie jak powinny być.
ja mam model SD1 i kupiłem taki:
http://www.spw.home.pl/sklep/product_in ... ts_id=2883
jak na razie wszystko ok.
napięcia takie jak powinny być.
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 260
- Rejestracja: pt paź 12, 2007 8:29 pm
- Lokalizacja: Łomianki
dziękiYACCO1 pisze:z opisu wynika że modele SD1 i SD2 mają takie same regulatory napięcia.
ja mam model SD1 i kupiłem taki:
http://www.spw.home.pl/sklep/product_in ... ts_id=2883
jak na razie wszystko ok.
napięcia takie jak powinny być.

troszeczkę już jeżdzę
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 4
- Rejestracja: śr wrz 19, 2012 12:37 pm
- Lokalizacja: Jablonowo
Witam wszystkich.
Lektura tego tematu przybliżył mi istotę mojego problemu, ale mam pewne wątpliwości.
Otóż, praktycznie akumulator zmieniam co roku i tłumaczę sobie to tym ,że pewnie aku to chiński badziew ,ale w tym roku kupiłem Vartę i po pół roku znów to samo.Zmierzyłem więc napięcie na klemach na włączonym silniku i miernik pokazał 19,5V.Teraz pytanie:
czy to może być regulator czy aku, bo w jednym z postów przeczytałem, że przy wskazaniach powyżej 15,5V jest to wina akumulatora.Poza tym gdzie szukać regulatora i czy można zmierzyć napięcie z niego wychodzące .Idzie jesień można spokojnie pogrzebać i naprawić.
Lektura tego tematu przybliżył mi istotę mojego problemu, ale mam pewne wątpliwości.
Otóż, praktycznie akumulator zmieniam co roku i tłumaczę sobie to tym ,że pewnie aku to chiński badziew ,ale w tym roku kupiłem Vartę i po pół roku znów to samo.Zmierzyłem więc napięcie na klemach na włączonym silniku i miernik pokazał 19,5V.Teraz pytanie:
czy to może być regulator czy aku, bo w jednym z postów przeczytałem, że przy wskazaniach powyżej 15,5V jest to wina akumulatora.Poza tym gdzie szukać regulatora i czy można zmierzyć napięcie z niego wychodzące .Idzie jesień można spokojnie pogrzebać i naprawić.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Cześć, starym zwyczajem odeślę Ciebie do powitalni, ale odpowiem także na twoje pytanie.
Zadaniem regulatora jest utrzymywanie względnie stałego napięcia - max 14,5/14,6V. Powyżej tych wartości akumulator dostaje dość ostro, a to z kolei skraca jego żywotność.
Napięcie wychodzące zmierzyłeś, dotykając miernikiem klem na aku. Aby zmierzyć napięcie na aku, wyłącz silnik poczekaj trochę (z godzinę) i wtedy sprawdź jakie jest.
Przy wyborze regulatora warto zwrócić uwagę na firmę. Można kupić zajefajny regulator za 80złotych, o którym szybko nie zapomnimy, lub też wydać trochę więcej pieniędzy i kupić coś z "Ducati Energia".
Zadaniem regulatora jest utrzymywanie względnie stałego napięcia - max 14,5/14,6V. Powyżej tych wartości akumulator dostaje dość ostro, a to z kolei skraca jego żywotność.
Napięcie wychodzące zmierzyłeś, dotykając miernikiem klem na aku. Aby zmierzyć napięcie na aku, wyłącz silnik poczekaj trochę (z godzinę) i wtedy sprawdź jakie jest.
Przy wyborze regulatora warto zwrócić uwagę na firmę. Można kupić zajefajny regulator za 80złotych, o którym szybko nie zapomnimy, lub też wydać trochę więcej pieniędzy i kupić coś z "Ducati Energia".
- remek
- Rekrut
- Posty: 32
- Rejestracja: śr lip 18, 2012 11:07 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Bydgoszcz
miałem identyczny problem. po sprowadzaniu oddałem viadro do serwisu. regulator do wymiany bo wybrzuszony i nie gwarantują że dojadę do domu. mówią 350 zł za nowy. to ja sprawdziłem na allegro za niecałe 100zł
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 57986.html
wytrzymał 3 miesiące. trzymał za wysokie napięcie, do tego strasznie się grzał. przestał ladować aku. kupiłem na allegro uzywke regulator ducati za 180 zł i śmiga jak trzeba do tego jest większy od poprzedniego, się nie grzeje. polecam ducati regulator.
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 57986.html
wytrzymał 3 miesiące. trzymał za wysokie napięcie, do tego strasznie się grzał. przestał ladować aku. kupiłem na allegro uzywke regulator ducati za 180 zł i śmiga jak trzeba do tego jest większy od poprzedniego, się nie grzeje. polecam ducati regulator.
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
ja mam taki i już rok jeżdżę bez problemów:
http://www.spw.home.pl/sklep/product_in ... ts_id=2883
http://www.spw.home.pl/sklep/product_in ... ts_id=2883
- remek
- Rekrut
- Posty: 32
- Rejestracja: śr lip 18, 2012 11:07 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Bydgoszcz
właśnie taki mi się spierniczył. regulator ten jest mniejszy i dużo delikatniejszy, po wyjęciu z gniazdka podczas kontroli mechanika gniazdo już się ruszało. bardzo mocno się też grzał. gorąco nie polecam .YACCO1 pisze:ja mam taki i już rok jeżdżę bez problemów:
http://www.spw.home.pl/sklep/product_in ... ts_id=2883
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Mam oryginalny na zapasie , kupiłem nowy za 300zł taki jak na zdjęciu tylko że większy a okazało się że wtyczki zaśniedziały , wiozłem moto na lawecie w śnieżyce +droga sól , ale jak już kupiłem to założyłem nowy a ten na zapas , teraz położyłem viadro , wszystkie plastyki czacha stelaż poszły , jeszcze nie wiem czy będę go reanimował przez zimę , ale mam na zbyciu regulator.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Rok jeżdżenia a rok jeżdżenia. Jedni robią w ciągu sezonu 15tys km a inni niecałe 2tys. Ile km przejechałeś na tym regulatorze?YACCO1 pisze:ja mam taki i już rok jeżdżę bez problemów:
http://www.spw.home.pl/sklep/product_in ... ts_id=2883

Zastanawiam się czy jest sens zaopatrzenia się w dodatkowy regulator napiecia przed dłuższym wyjazdem w 2013 roku. W poprzednim motocyklu (honda VFR) usterki regulatorów były nagminne i jadąc na Krym zabrałem zapasowy. Nie wiem jak sprawy mają się w Varadero 1000 SD2 (2009r), czy usterki regulatora tez często się zdarzają, bo idąc tym tokiem myślenia, to na wyprawę trzeba by zabrać połowę motocykla, nigdy nie wiadomo co moze nawalić.
Czy ktoś z szanownych kolegów może wypowiedzieć się na ten temat ?
Czy ktoś z szanownych kolegów może wypowiedzieć się na ten temat ?