cisnienie w oponach....
Dzisiaj byłem w Hondzie Plaza.
Dobrze wykukałem różnice w wartościach ciśnienia w oponach zapisane na wahaczu i w książce serwisowej.
Otóż Honda będzie robiła akcję serwisową mającą na celu zmianę naklejek na wahaczach. Są tam BŁĘDNE WARTOŚCI.
Powietrza trzeba dmuchać tyle ile jest w książce serwisowej.
Dobrze wykukałem różnice w wartościach ciśnienia w oponach zapisane na wahaczu i w książce serwisowej.
Otóż Honda będzie robiła akcję serwisową mającą na celu zmianę naklejek na wahaczach. Są tam BŁĘDNE WARTOŚCI.
Powietrza trzeba dmuchać tyle ile jest w książce serwisowej.
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"
I tu jest kolejna niezgodność bo:
książka serwisowa podaje 1,7P oraz 2(2,25)T
Wachacz podaje 2,5P oraz 2,5T
Service Manuall podaje 2,5P oraz 2,5(2,8)T
w nawiasach wartości z obciażeniam.
Zawsze wierzyłem w święty Service Manuall, ale teraz temat jest drewniany.... :roll:
Ja tam wale po 2,5 atm. P+T w.g manuala.
książka serwisowa podaje 1,7P oraz 2(2,25)T
Wachacz podaje 2,5P oraz 2,5T
Service Manuall podaje 2,5P oraz 2,5(2,8)T
w nawiasach wartości z obciażeniam.
Zawsze wierzyłem w święty Service Manuall, ale teraz temat jest drewniany.... :roll:
Ja tam wale po 2,5 atm. P+T w.g manuala.
- staciek
- Sympatyk
- Posty: 402
- Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
- Imię: Staszek
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
- Kontakt:
Choć sporo czasu minęło od napisania powyższego - w Hondzie nadal podają że właściwe ciśnie do jazdy solo to 2,5 bar'a.Pretor pisze:Dzisiaj byłem w Hondzie Plaza.
Dobrze wykukałem różnice w wartościach ciśnienia w oponach zapisane na wahaczu i w książce serwisowej.
Otóż Honda będzie robiła akcję serwisową mającą na celu zmianę naklejek na wahaczach. Są tam BŁĘDNE WARTOŚCI.
Powietrza trzeba dmuchać tyle ile jest w książce serwisowej.
Też tak miałem do dziś...
Swoje wiaderko mam od niedawna (zresztą miałem dość długą przerwę w jeździe jednośladem) ale nie dawało mi spokoju, że na dojeździe do domu (a mam ok 2 km gruntówki z dość luźnym piachem) jadę jak połamany.
Po przeczytani tego tematu, mam na przodzie 2 a na tyle 2,5 bar - i teraz normalnie mogę jechać zarówno po gruntówce jak i asfalcie.
SD02 z 2004
pozdrawiam :-)
;* Varadero XL 1000
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
Ostrożnie...! Wszyscy wiedzą że Viaderka mają tendencje do wężykowania tyłem przy dużych prędkościach... Przy niskim ciśnieniu w przedniej oponie, to wężykowanie tyłem, bardzo szybko może przerodzić się w trzepotanie kierownicą do ograniczników...!staciek pisze: ...
Po przeczytani tego tematu, mam na przodzie 2 a na tyle 2,5 bar - i teraz normalnie mogę jechać zarówno po gruntówce jak i asfalcie.
Chyba nikt nie chciał by wyglebić przy ponad 100km/h, a mi tak targało sprzętem, że spadłem z niego zanim jeszcze sam się przewrócił!
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
- moto__dawca
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 208
- Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
- Lokalizacja: śląsk
- staciek
- Sympatyk
- Posty: 402
- Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
- Imię: Staszek
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
- Kontakt:
Mając nadal wątpliwości, rozmawiałem dziś z dwoma autoryzowanymi serwisami w Warszawie (Witolin i Plaza) w obu podali takie same wartości:moto__dawca pisze:czyli jakie powinno byc najlepiej cisnienie przod ? tył ? zeby wlasnie nie bylo tego węzykowania itd ? ?
jazda solo P 2,5 bar; T 2,5 bar
jazda w duecie P 2,5 bar; T 2,8 bar.
Wygląda na to, że są to w pełni obowiązujące wartości.
;* Varadero XL 1000
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
A czy ja napisałem że ciśnienie ma wpływ na wężykowanie? VIADERKA JUŻ TAK MAJĄ, że wężykują przy dużych prędkościach, bo mają relatywnie miękkie zawieszenie o dużych skokach i relatywnie wiotką a ciężką ramę...moto__dawca pisze:czyli jakie powinno byc najlepiej cisnienie przod ? tył ? zeby wlasnie nie bylo tego węzykowania itd ? ?
Zbyt niskie ciśnienie w PRZEDNIEJ oponie ma wpływ na powstawanie i ew. pogłębianie się shimmy!
Wartości ciśnienia jak powyżej są w pełni prawidłowe!
Never ride faster, than your guardian angel can fly...