Rozrząd
Rozrząd
Na zaprzyjaźnionym forum doczytałem się, że w Viaderkach (szczególnie mowa tutaj o SD01) równie często jak problemy z pompą paliwa występują problemy z wadliwym łańcuszkiem / napinaczem rozrządu.
Zaczynam właśnie się doszukiwać jakiejś precyzyjnej liczby km, po której jednak wymiany tego zespołu należy dokonać kategorycznie.
Jakie macie doświadczenia w tej kwestii ?
Moje 34tys.km zaczyna mnie coraz bardziej niepokoic - i to nie tylko w kwestii rozrządu czy pompki... zastanawiam się czego dowiem się w następnej kolejności.
Zaczynam właśnie się doszukiwać jakiejś precyzyjnej liczby km, po której jednak wymiany tego zespołu należy dokonać kategorycznie.
Jakie macie doświadczenia w tej kwestii ?
Moje 34tys.km zaczyna mnie coraz bardziej niepokoic - i to nie tylko w kwestii rozrządu czy pompki... zastanawiam się czego dowiem się w następnej kolejności.
- bogdanbc
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 19
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 8:01 pm
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Koledzy musicie uważać - mnie na PD01 stuknęło właśnie 178KKM i jeszcze przy napinaczach nie grzebałem. Wymieniłem "tylko" łańcuszkitak około 50KKM i 110KKm.
Inne ciekawostki : link do stronki z infą co zmieniałem
Inne ciekawostki : link do stronki z infą co zmieniałem
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
A wie ktoś jaki koszt łańcuszka+napinacze+wymianaNeshi pisze:a zaraz potem zobaczę jak coś mi bokiem z silnika wylazło :?borys pisze:(...) jednak każdy z kim rozmawiam twierdzi że najpierw będzie słychac głośną pracę napinacza
pozostaje liczyc na szczescie i przy okolo 50kkm wymienic lancuszek a przy okazji zaobserwowac stan napinacza ... :roll:

KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Rozrząd
Mam pytanie dot. łańcuszków rozrządu. Kiedy stwierdzić że już czas na nie? Wiadro ma nalatane 57 tys. km i nie wiem czy były robione. Zdemontowałem pokrywę klawiatury i napinacz mam wysunięty na ok 2-3cm. Czasu brakło mi już na ust. wału w odp. pozycji i sprawdzenie czy znaki na kołach są już rozjechane. Ale wie ktoś jak to jest z wysunięciem napinacza? Sprawdzane było na tylnym garnku.


Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Rozrząd
Bardziej powinno Cię interesować ile napinacza jeszcze zostało, niż w jakim stopniu jest wysunięty - minimalny pozostały skok to 5 milimetrów. Inna sprawa, to że napinasz to jedno, łańcuch to drugie. Może się okazać, że trzeba wymienić, bo ślizgów już nie ma, luźno leży na kołach (luz na boki), hałasuje itd.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Rozrząd
A jak sprawdzić ile go zostało jeszcze? Zdemontować koła rozrządu i sprawdzić ile się jeszcze wysunie?
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Rozrząd
Nic z tych rzeczy.
1) Ustawiasz sprawdzany cylinder na znakach (jak do regulacji zaworów, aby nic nie przeskoczyło),
2) Odkręcasz śrubę (zaślepkę) napinacza,
3) Wkładasz tam kluczyk blokujący napinacz (poszukaj na forum, gdzieś był zwymiarowany),
4) Wykręcasz dwie śruby imbusowe,
5) Robisz kreskę markerem,
6) Wyciągacz kluczyk,
7) Mierzysz odległosć od kreski do korpusu napinacza - wynik, to pozostały skok.
Warto później zrobić lub kupić nową uszczelkę albo chociaż posmarować starą silikonem. Napinasz wkręcamy w blok silnika skręcony (zablokowany), a następnie zwalniamy przytrzymując ślizg (np. rączką od śrubokręta).
1) Ustawiasz sprawdzany cylinder na znakach (jak do regulacji zaworów, aby nic nie przeskoczyło),
2) Odkręcasz śrubę (zaślepkę) napinacza,
3) Wkładasz tam kluczyk blokujący napinacz (poszukaj na forum, gdzieś był zwymiarowany),
4) Wykręcasz dwie śruby imbusowe,
5) Robisz kreskę markerem,
6) Wyciągacz kluczyk,
7) Mierzysz odległosć od kreski do korpusu napinacza - wynik, to pozostały skok.
Warto później zrobić lub kupić nową uszczelkę albo chociaż posmarować starą silikonem. Napinasz wkręcamy w blok silnika skręcony (zablokowany), a następnie zwalniamy przytrzymując ślizg (np. rączką od śrubokręta).
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Rozrząd
Super, dzięki za poradę, tak zrobię 

Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Rozrząd
Tak jak wspominałem wcześniej, na podstawie samego napinacza nie określisz w 100%, czy trzeba zmieniać rozrząd, chyba że jest maksymalnie wysunięty 

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Rozrząd
A czy taka zakuwarko rozkuwarka będzie wystarczająca do łańcucha rozrządu w Waidrze?
http://allegro.pl/zakuwarka-i-rozkuwark ... 94765.html
Używa ktoś czegoś podobnego?
http://allegro.pl/zakuwarka-i-rozkuwark ... 94765.html
Używa ktoś czegoś podobnego?
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
- LukasW
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 444
- Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
- Imię: Łukasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: HH
Re: Rozrząd
To z linku jest podróbką przyrządu Dida KM500R i jest typowo do łańcuchów napędowych.
Tu masz jej pierwowzór:
http://www.ebay.de/itm/Original-DID-Ket ... SwUdlWcAoG
Co do samego "importera" Quatros" ma kiepskie narzędzia. Często z niedorobionymi otworami itp. Taką własnie zakuwarkę odsyłałem bo chińczyki zapomnieli zrobić otwór w jarzmie.
Tu masz jej pierwowzór:
http://www.ebay.de/itm/Original-DID-Ket ... SwUdlWcAoG
Co do samego "importera" Quatros" ma kiepskie narzędzia. Często z niedorobionymi otworami itp. Taką własnie zakuwarkę odsyłałem bo chińczyki zapomnieli zrobić otwór w jarzmie.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Rozrząd
Zdaję sobię sprawę że to podróba, ale nie opłaca mi się wydawać 4 stówki na potrzeby serwisowania 1 motocykla (w Road Starze mam pas a rozrząd na popychaczach). Możesz coś polecić co się nada w kwocie do 150zł max.? Albo jakiś inny forumowicz? Jest trochę tych zakuwarek w kilku modelach na allegro w takiej kasie, może nie wszystko nadaje się do kosza 

Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9