Drżenie, drgania
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 150
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 ABS
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mysłowice
Drżenie, drgania
Dziwne mnie dzis naszło, ostatnio normalnie smigał a dziś, jakby zupełnie inaczej, jakoś dziwnie chodził chropowato, podczas jazdy miał drgania i to na 100% od silnika, czym szybciej tym większe, jakby bicie od cylindrów, koła nie, opony tez nie. Zdecydowanie od silnika, czuć było na podnózkach i na kierze, na wolnych też jakos inaczej, twardo, z wyczuwalnym biciem. Nie wiem czy ja przewrazliwony jestem czy cos jest nie tak.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Drżenie, drgania
Łańcuch wyczyść, sprawdź po kolei każde ogniwo i nasmaruj.Wojo pisze:Dziwne mnie dzis naszło, ostatnio normalnie smigał a dziś, jakby zupełnie inaczej, jakoś dziwnie chodził chropowato, podczas jazdy miał drgania i to na 100% od silnika, czym szybciej tym większe, jakby bicie od cylindrów, koła nie, opony tez nie. Zdecydowanie od silnika, czuć było na podnózkach i na kierze, na wolnych też jakos inaczej, twardo, z wyczuwalnym biciem. Nie wiem czy ja przewrazliwony jestem czy cos jest nie tak.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Drżenie, drgania
Sugeruję sprawdzić ciśnienie w obu kółkach.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 150
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 ABS
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: Drżenie, drgania
Bardzo dziękuje za podpowiedzi. Wiesz co z tym łańcuchem rzeczywiscie mogłeś trafić, nie pomyślał bym ale faktycznie bije po nogach po lewqej czyli moze być, ale co mam zrobić, fakt przez zime troche go nawet rdza chwyciła, zastanawiam sie czy wogóle juz nie wymienic całego zestawu, zostały mi po jednej kresce do końca wiec moze kupie zestaw zakuje i wymienie, chciałem złoty wmacniany did, mysle ze to bedzie dobry wybór, ale dzieki za info to faktycznie moze byc strza w 10, a co do opon to mam nowiutkie anekee 3 i cisnienie idealnie po 2.5 w obu kołach sprawdzane po 10 razy, i jak wrzuce sprzegło to nic nie bije nie trzesie, a jak jade to przy 6 zaczyna drzec i czuc mrowienie na nodze i na kierze, iwec to moze byc łańcyuch, dzieki raz jeszcze.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Drżenie, drgania
Po zimie zawsze kontrola ciśnienia w kołach plus mocne / wal ile wejdzieWojo pisze:Bardzo dziękuje za podpowiedzi. Wiesz co z tym łańcuchem rzeczywiscie mogłeś trafić, nie pomyślał bym ale faktycznie bije po nogach po lewqej czyli moze być, ale co mam zrobić, fakt przez zime troche go nawet rdza chwyciła, zastanawiam sie czy wogóle juz nie wymienic całego zestawu, zostały mi po jednej kresce do końca wiec moze kupie zestaw zakuje i wymienie, chciałem złoty wmacniany did, mysle ze to bedzie dobry wybór, ale dzieki za info to faktycznie moze byc strza w 10, a co do opon to mam nowiutkie anekee 3 i cisnienie idealnie po 2.5 w obu kołach sprawdzane po 10 razy, i jak wrzuce sprzegło to nic nie bije nie trzesie, a jak jade to przy 6 zaczyna drzec i czuc mrowienie na nodze i na kierze, iwec to moze byc łańcyuch, dzieki raz jeszcze.

- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Drżenie, drgania
Ja robię to w taki sposób :Wojo pisze:Bardzo dziękuje za podpowiedzi. Wiesz co z tym łańcuchem rzeczywiscie mogłeś trafić, nie pomyślał bym ale faktycznie bije po nogach po lewqej czyli moze być, ale co mam zrobić, fakt przez zime troche go nawet rdza chwyciła, zastanawiam sie czy wogóle juz nie wymienic całego zestawu, zostały mi po jednej kresce do końca wiec moze kupie zestaw zakuje i wymienie, chciałem złoty wmacniany did, mysle ze to bedzie dobry wybór, ale dzieki za info to faktycznie moze byc strza w 10, a co do opon to mam nowiutkie anekee 3 i cisnienie idealnie po 2.5 w obu kołach sprawdzane po 10 razy, i jak wrzuce sprzegło to nic nie bije nie trzesie, a jak jade to przy 6 zaczyna drzec i czuc mrowienie na nodze i na kierze, iwec to moze byc łańcyuch, dzieki raz jeszcze.
Stawiam moto na centralkę, kartony przyniesione z zaprzyjaźnionego sklepu podkładam pod moto, zakładam takie ustrojstwo:
http://www.kettenmax.com/index.php/lang ... uinjewfvwy
nalewam naftę, odpalam moto i na 2-gim biegu trzymam z 10 min. - trzeba nieco podnieść obroty - tak do 1500-1700, żeby nie szarpało.
Można się zdziwić, jakie efekty akustyczne daje brudny łańcuch i jak bardzo cichnie w trakcie czyszczenia.
Zdejmuję urządzenie, wrzucam 3-kę i robię kilka przegazówek, żeby usunąć naftę, wycieram koło i robię ogólny porządek.
Na drugi dzień też na chodzie smaruję łańcuch sprajem.
Czyszczenie łańcucha robię po 5kkm i obowiązkowo przed zimą, smaruję po każdym powrocie na ciepły łańcuch.
Wymianę łańcucha narzuca jego stan i stan zębatek.
Ważna jest przednia, jak ma cienkie i wygięte zęby, trzeba wymienić. Ja od trzech moto wymieniam przednią po 20kkm, po następnych 20kkm wymieniam zestaw. Tył ma mniejsze znaczenie, przód zakładam tylko org.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 150
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 ABS
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: Drżenie, drgania
Bardzo dziekuje za wyczerpujące info, ustrosjstwa nie posiadam ale postaram sie dokładnie wszystko umys ropą czy beznyną albo i moze naftą. Daj mi swojego priva to wysle Ci zdjecia moich zebatek to moze ocenisz jak z nimi daleko, maja przejechane ok. 32tys km, i została ostatnia kreska regulacji napięcia, smaruje co 300-400km a czyscze raz na rok. Co do przedniej oryginalnej, to chciałem kupic cały zestaw wzmacniany DID złoty, wię uwarzasz ze, lepiej kupic tylna plus łanuch a przednia dac oryginał?
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Drżenie, drgania
Stosuj tylko naftę lub inny dedykowany specyfik do czyszczenia łańcucha w trosce o o,z,x-ringiWojo pisze:Bardzo dziekuje za wyczerpujące info, ustrosjstwa nie posiadam ale postaram sie dokładnie wszystko umys ropą czy beznyną albo i moze naftą. Daj mi swojego priva to wysle Ci zdjecia moich zebatek to moze ocenisz jak z nimi daleko, maja przejechane ok. 32tys km, i została ostatnia kreska regulacji napięcia, smaruje co 300-400km a czyscze raz na rok. Co do przedniej oryginalnej, to chciałem kupic cały zestaw wzmacniany DID złoty, wię uwarzasz ze, lepiej kupic tylna plus łanuch a przednia dac oryginał?
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Drżenie, drgania
Do mycia stosuję zawsze naftę, ropa jest za tłusta, benzyna źle wpływa na oringi.Yanek pisze:Stosuj tylko naftę lub inny dedykowany specyfik do czyszczenia łańcucha w trosce o o,z,x-ringiWojo pisze:Bardzo dziekuje za wyczerpujące info, ustrosjstwa nie posiadam ale postaram sie dokładnie wszystko umys ropą czy beznyną albo i moze naftą. Daj mi swojego priva to wysle Ci zdjecia moich zebatek to moze ocenisz jak z nimi daleko, maja przejechane ok. 32tys km, i została ostatnia kreska regulacji napięcia, smaruje co 300-400km a czyscze raz na rok. Co do przedniej oryginalnej, to chciałem kupic cały zestaw wzmacniany DID złoty, wię uwarzasz ze, lepiej kupic tylna plus łanuch a przednia dac oryginał?
Co do priwa, musisz wejść na użytkowników, choć ja wolałbym obejrzeć zdjęcia umieszczone w wątku, bo mają do nich dostęp inni i mogą zobaczyć coś, co ja przeoczę.
Co do zębatek, ja stosuję taki sposób, przekonałem się do niego i będę go bronił - bo jest mój i jest najmojszy.
Oryginalna zębatka ma wkładkę z gumy - tzw. tłumik drgań. Akcesoryjne nie mają.
Ale każda liszka swój ogonek chwali i ma do tego prawo.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 150
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 ABS
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: Drżenie, drgania
W tym tygodniu umyje moto po niedzielnym wypadzie w deszczu i zaraz kupie nafte i wezme sie za czyszczenie łańcucha
Ale jak wkleic zdjęcia na forum to sorry ale za głupi na to jestem i nie wiem jak to sie robi, wiec poprosz o instrukcje
Ale jak wkleic zdjęcia na forum to sorry ale za głupi na to jestem i nie wiem jak to sie robi, wiec poprosz o instrukcje
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Drżenie, drgania
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =91&t=4657Wojo pisze:W tym tygodniu umyje moto po niedzielnym wypadzie w deszczu i zaraz kupie nafte i wezme sie za czyszczenie łańcucha
Ale jak wkleic zdjęcia na forum to sorry ale za głupi na to jestem i nie wiem jak to sie robi, wiec poprosz o instrukcje
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 150
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 ABS
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: Drżenie, drgania


Nie wiem czy dobrze wkleiłem linki do zdjęć, w każdym bądz razie sa to zdjecia moich zebatek małej i dużej, można badnąć czy posmigają jeszcze czy raczej to juz złom. Co do czyszczenia to faktycznie to bardzo ważna i istotna czynnośc przekonałem sie po syfie z pojemniku z naftą, 1.5cm brudu i syfu na dnie. Moto dalej troszke drzy szczegolnie na 6 sa odczuwalne drgania, wydaje mie sie ze kiedy tego nie bylo ale moze jestem przewrazliwiony, ale jednak drgania po lewej stronie plus kiera sa odczuwalne.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Drżenie, drgania
Zębatki są ok, ja bym na nich dalej śmigał. Jak masz zdjęty łańcuch, sprawdź po kolei każde ogniwo, żadne nie może się zacinać. Po zakuciu sprawdź te zakute.
Co do drżenia, sprawdź opony, czy nie są wyząbkowane, szczególnie przód.
Co do drżenia, sprawdź opony, czy nie są wyząbkowane, szczególnie przód.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 150
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 ABS
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: Drżenie, drgania
Opony to funkel nówki micheline anekee 3, maja przebieg ok 500km, nie one sa przyczyna drgan bo jak wrzuce luz i sie kulam to cihco i bez sensacji, raczej od silnika na 6 to juz naprawde czuc, ale lancuch chyba kupie nowy i zaloze jesli zebatki sa dobre to posmigam narazie na samym nowym lancuchu.
Aaha i jeszcze jedno - przednia zębatka pędna ma miec luz na boki, ona jest "pływająca"?
Aaha i jeszcze jedno - przednia zębatka pędna ma miec luz na boki, ona jest "pływająca"?
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Drżenie, drgania
Sprawdź jeszcze (proszę się nie śmiać tylko
) czy masz dokręcony zbiornik paliwa
W Trampku XL600 też mi coś drżało i buczało podczas jazdy i tylko gdy motocykl poruszał się na biegu, na jałowym i toczenie się na luzie - wszystko było OK.
Zbiornik był poluzowany i wpadał w rezonans dając nieprzyjemne wibracje i dziwny hałas


W Trampku XL600 też mi coś drżało i buczało podczas jazdy i tylko gdy motocykl poruszał się na biegu, na jałowym i toczenie się na luzie - wszystko było OK.
Zbiornik był poluzowany i wpadał w rezonans dając nieprzyjemne wibracje i dziwny hałas
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r