Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Od zawsze uzywalem typowy olej przekładniowy hipol. Problem zaczął się w wiadrze. A jaki wy używacie? Może zmiana była by rozwiązaniem.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Powinien być dobry ja te z używam 80W90. Jedyna niedogodność jaką zauważyłem to taka, że praktycznie pomiędzy 5-9 nie ma żadnej różnicy. Jest ale mała. Tzn, cały czas koło mokre. Dopiero przy 4 jest ok. Niżej troszkę za sucho ale jak będzie cieplej pewnie będzie git.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Z telefonu nie potrafię zapodać fotek osłony wiec podaje link do fotek.
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 1763787250
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 5691833682
Proszę bez uwag ze brudny. Jak się jeździ kiedy się chce to tak jest.
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 1763787250
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 5691833682
Proszę bez uwag ze brudny. Jak się jeździ kiedy się chce to tak jest.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Ja mam delikatnie z tyłu przedłużoną osłonę łańcucha, ok. 7 cmmotoendriu pisze:Z telefonu nie potrafię zapodać fotek osłony wiec podaje link do fotek.
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 1763787250
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 5691833682
Proszę bez uwag ze brudny. Jak się jeździ kiedy się chce to tak jest.

- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
motoendriu pisze:Z telefonu nie potrafię zapodać fotek osłony wiec podaje link do fotek.
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 1763787250
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 5691833682
Proszę bez uwag ze brudny. Jak się jeździ kiedy się chce to tak jest.
a co one mają nam pokazać - długość osłony łańcucha?
czy możesz dopisać kilka słów wyjaśnienia
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Wspominałem na wstępie, że mam inna osłonę łańcucha, że zapodam fotke i że to ona może powodować zawirowania powietrza co z kolei powoduje brudzenie lewej strony motocykla a konkretnie wahacza, tablicy rej. tłumika, podnozka, kufra o ile jest założony.syku pisze:motoendriu pisze:Z telefonu nie potrafię zapodać fotek osłony wiec podaje link do fotek.
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 1763787250
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 5691833682
Proszę bez uwag ze brudny. Jak się jeździ kiedy się chce to tak jest.
a co one mają nam pokazać - długość osłony łańcucha?
czy możesz dopisać kilka słów wyjaśnienia
Oryginalna chyba osłania łańcuch od strony koła bo ta na fotkach nie.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
U mnie jest takmotoendriu pisze:Wspominałem na wstępie, że mam inna osłonę łańcucha, że zapodam fotke i że to ona może powodować zawirowania powietrza co z kolei powoduje brudzenie lewej strony motocykla a konkretnie wahacza, tablicy rej. tłumika, podnozka, kufra o ile jest założony.syku pisze:motoendriu pisze:Z telefonu nie potrafię zapodać fotek osłony wiec podaje link do fotek.
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 1763787250
https://picasaweb.google.com/1163259941 ... 5691833682
Proszę bez uwag ze brudny. Jak się jeździ kiedy się chce to tak jest.
a co one mają nam pokazać - długość osłony łańcucha?
czy możesz dopisać kilka słów wyjaśnienia
Oryginalna chyba osłania łańcuch od strony koła bo ta na fotkach nie.

- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Jak patrzę na zaolejenie osłony to mam takie przeczucie że jednak za dużo tego oleju idzie.
Wróciłbym do pomiaru ilości - bo to łatwo zrealizować choćby poprzez zmianę zbiornika na strzykawkę.
To da wskazówkę w którym kierunku iść.
Wróciłbym do pomiaru ilości - bo to łatwo zrealizować choćby poprzez zmianę zbiornika na strzykawkę.
To da wskazówkę w którym kierunku iść.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Yanek na twojej fotce widać, że wahacz masz czysty a u mnie zawsze był zasmolony wiec śmiem twierdzić, że to wina nieoryginalnej osłony.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Nie wydaje mi się aby zbiornik miał cokolwiek z tym wspólnego. W końcu to sterowniki decyduje o długości otwarcia elektrozaworu i co za tym idzie ilości podawanego środka smarnego.syku pisze:Jak patrzę na zaolejenie osłony to mam takie przeczucie że jednak za dużo tego oleju idzie.
Wróciłbym do pomiaru ilości - bo to łatwo zrealizować choćby poprzez zmianę zbiornika na strzykawkę.
To da wskazówkę w którym kierunku iść.
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
zamiana zbiornika na strzykawkę ma tylko na celu łatwe ustalenie ilości pobranego olejuYanek pisze:Nie wydaje mi się aby zbiornik miał cokolwiek z tym wspólnego. W końcu to sterowniki decyduje o długości otwarcia elektrozaworu i co za tym idzie ilości podawanego środka smarnego.syku pisze:Jak patrzę na zaolejenie osłony to mam takie przeczucie że jednak za dużo tego oleju idzie.
Wróciłbym do pomiaru ilości - bo to łatwo zrealizować choćby poprzez zmianę zbiornika na strzykawkę.
To da wskazówkę w którym kierunku iść.

i rzeczywiście nie poprawi olejenia (ale pozwoli go zmierzyć)
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
W tym miejscu poddaję się, nie widzę najmniejszego sensu w ustalaniu ilości zużycia oleju do smarowania łańcucha.syku pisze:zamiana zbiornika na strzykawkę ma tylko na celu łatwe ustalenie ilości pobranego olejuYanek pisze:Nie wydaje mi się aby zbiornik miał cokolwiek z tym wspólnego. W końcu to sterowniki decyduje o długości otwarcia elektrozaworu i co za tym idzie ilości podawanego środka smarnego.syku pisze:Jak patrzę na zaolejenie osłony to mam takie przeczucie że jednak za dużo tego oleju idzie.
Wróciłbym do pomiaru ilości - bo to łatwo zrealizować choćby poprzez zmianę zbiornika na strzykawkę.
To da wskazówkę w którym kierunku iść.
i rzeczywiście nie poprawi olejenia (ale pozwoli go zmierzyć)

- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
skoro zalewa mu wahacz i felgę to powodem nie musi być zawirowanie powietrza, czy sam układ dyszy a po prostu problemy z samym urządzeniem dozującym lub za rzadki olej.
od czegoś trzeba zacząć - uważam że to dobry punkt zaczepienia - bo nie wymaga w zasadzie żadnych inwestycji. Przy zalewaniu łańcucha żaden układ dysz nie pomoże (on będzie wilgotny bo nadmiar oleju zrzuci). Jeżeli zużycie będzie duże to zmieniłbym olej (najlepiej na zalecany przez producenta) i ponownie bym sprawdził poziom zużycia oleju, ale jeżeli poziom nie będzie duży to szukałbym innego układu dysz.
zakładam że 2-3 ml jest zużyciem w normie, przy 4 już bym szukał problemu w gęstości oleju lub urządzeniu dozującym.
od czegoś trzeba zacząć - uważam że to dobry punkt zaczepienia - bo nie wymaga w zasadzie żadnych inwestycji. Przy zalewaniu łańcucha żaden układ dysz nie pomoże (on będzie wilgotny bo nadmiar oleju zrzuci). Jeżeli zużycie będzie duże to zmieniłbym olej (najlepiej na zalecany przez producenta) i ponownie bym sprawdził poziom zużycia oleju, ale jeżeli poziom nie będzie duży to szukałbym innego układu dysz.
zakładam że 2-3 ml jest zużyciem w normie, przy 4 już bym szukał problemu w gęstości oleju lub urządzeniu dozującym.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Mam oryginalną oliwiarke Scotl... Uważam że, zużycie oleju jest wystarczające dla prawidłowego smarowania łańcucha. Przerabialem temat w innym motocyklu i aż takiego problemu nie miałem. Wiem jak powinien wyglądać smarowany łańcuch bez potrzeby zalewaniu olejem wszystkiego innego. Olej lałem zawsze ten sam hipol przekładniowy bodajże 80w90 ale nie jestem pewien. Może wyjaśnię dokładniej bo chyba sam na mieszałem. Nie mam zalanych olejem elementów motocykla. Tylko porządnie zakurzonych. Dosłownie mgiełka oleju osiada wszędzie.a na nią kurz powodując zabrudzeniem i niechlujny wygląd.Być może zmiana oleju na inny pomoże jednak.z.Waszych wypowiedzi.śmiem sądzić ze wina leży po stronie nieoryginalnej osłony łańcucha. Może się tylko wydawać,że to błachostka ale pęd obracajacego się koła może powodować nawet.niewielkie zawirowanie przy odsłoniętym łańcuchu które powoduje osiadanie mgiełki oleju na wahaczu i innych elementach.syku pisze:skoro zalewa mu wahacz i felgę to powodem nie musi być zawirowanie powietrza, czy sam układ dyszy a po prostu problemy z samym urządzeniem dozującym lub za rzadki olej.
od czegoś trzeba zacząć - uważam że to dobry punkt zaczepienia - bo nie wymaga w zasadzie żadnych inwestycji. Przy zalewaniu łańcucha żaden układ dysz nie pomoże (on będzie wilgotny bo nadmiar oleju zrzuci). Jeżeli zużycie będzie duże to zmieniłbym olej (najlepiej na zalecany przez producenta) i ponownie bym sprawdził poziom zużycia oleju, ale jeżeli poziom nie będzie duży to szukałbym innego układu dysz.
zakładam że 2-3 ml jest zużyciem w normie, przy 4 już bym szukał problemu w gęstości oleju lub urządzeniu dozującym.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Czy dysza dotyka Ci zębatki? i na ile jest sztywna i sztywno osadzona.
Ja miałem mosiężną - delikatnie dotykała i jakoś sama się lekko dotarła do zębaty.
Może masz tak że podczas jazdy lata Ci dysza na boki i zamiast przenosić olej na zębatkę rozpyla wokół.
Ja miałem mosiężną - delikatnie dotykała i jakoś sama się lekko dotarła do zębaty.
Może masz tak że podczas jazdy lata Ci dysza na boki i zamiast przenosić olej na zębatkę rozpyla wokół.