BAJO pisze:Koledzy ,a jak sprawdzić alternator ? czy trzeba rozłączyć tą kostkę od regulatora i tam jakoś pomierzyć napięcia ????Tylko jak ?????
Kostka jest po lewej stronie pod bakiem - 3 żółte przewody (3 fazy). Przy okazji sprawdź w jakim stanie jest owa kostka i styki, bo może się okazać, że trzeba ją usunąć i zmostkować
Niekoniecznie. Ja jak wyjmowałem alternator to podłożyłem miskę pod dekiel i może 100ml wyleciało. Moto było ustawione na bocznej stopce. Jak masz centralkę to nie powinno nic polecieć. Takie są moje doświadczenia
matimatimati pisze:Niekoniecznie. Ja jak wyjmowałem alternator to podłożyłem miskę pod dekiel i może 100ml wyleciało. Moto było ustawione na bocznej stopce. Jak masz centralkę to nie powinno nic polecieć. Takie są moje doświadczenia
Miałeś na bocznej nóżce i wyleciało 100ml? Dziwnie mało...
BAJO pisze:Koledzy ,a jak sprawdzić alternator ? czy trzeba rozłączyć tą kostkę od regulatora i tam jakoś pomierzyć napięcia ????Tylko jak ?????
Gasisz, rozłączasz kostkę alternatora ( pod lewym boczkiem ), odpalasz i mierzysz napięcie na trzech przewodach każdy z każdym - przy 5 k/obr ma być pod 80 volt i wszystkie równe.
No i oczywiście nie może być przebicia na masę na gorącym z żadnego żółtego.
Ostatnio zmieniony pn cze 23, 2014 8:07 am przez płock1964, łącznie zmieniany 1 raz.
Mszynka złożona ,alternator działa jak nowy (KOLEGA MI PRZEZWOIŁ) . Jeśli ktoś chce to podaje dane nawojowe ; drut 1,2 mm ;29 zwoi na cewce;3 fazy łączony w szereg; gwiazda w środku.
Panowie może ci powiedzieć bo na wolnych mam 14.4 a po dodaniu gazu na 5000 tys spada na 14.0 a 14.1jest to normalne czy regulator zaczyna odmawiać posłuszeństwa
BAJO pisze:Mszynka złożona ,alternator działa jak nowy (KOLEGA MI PRZEZWOIŁ) . Jeśli ktoś chce to podaje dane nawojowe ; drut 1,2 mm ;29 zwoi na cewce;3 fazy łączony w szereg; gwiazda w środku.
jak cewki będą w szereg to nie będzie gwiazdy oj taki skrót myślowy.
farba11 pisze:Panowie może ci powiedzieć bo na wolnych mam 14.4 a po dodaniu gazu na 5000 tys spada na 14.0 a 14.1jest to normalne czy regulator zaczyna odmawiać posłuszeństwa
coś się zaczyna dziać na początek sprawdz kostki szczegulnie na żółtych kablach
Jade wieczorem i swiatla mi przygasaja - nie jest to za bardzo zwiazane z obrotami poniewaz dzieje sie to przy jezdzie z mniej wiecej stala predkoscia.
Swiatla przygasaja a za chwile sie rozjasniaja - z tym ze nie zawsze
Np. wczoraj przygasly dwa razy i juz nie wrocily do pelnej mocy.