Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
Witam Forumowiczów!
Jak wspominałem przy powitaniu, zakupiłem niedawno małe wiaderko i po przejechaniu 100km na autostradzie podjechałem do bramek i wiadro umarło Od tamtego momentu odpala wyłącznie przy manetce odkręconej na min. pół gwizdka i nie wkręca się na więcej niż 2000 obrotów. Po odpuszczeniu manetki po prostu gaśnie. Do tego mocno dymi z odmy (króćca wystającego z obudowy filtra powietrza), nie są to spaliny, to jakby para z oleju - mocno tłusta. Obie świece mają iskrę, jak ta lala (podobno poprzedni właściciel niedawno je zmieniał), ale ja kontrolnie wstawiłem nowe, katalogowe NGK. Wychodzi na to, że nie pali przedni cylinder, tak wyglądają świece (lewa jest z przedniego cylindra):
https://onedrive.live.com/redir?resid=F ... hoto%2cjpg
A tu filmik:
http://youtu.be/qHlYpO_U6xY
Macie jakiś pomysł? Gaźnik, zawory?
Jak wspominałem przy powitaniu, zakupiłem niedawno małe wiaderko i po przejechaniu 100km na autostradzie podjechałem do bramek i wiadro umarło Od tamtego momentu odpala wyłącznie przy manetce odkręconej na min. pół gwizdka i nie wkręca się na więcej niż 2000 obrotów. Po odpuszczeniu manetki po prostu gaśnie. Do tego mocno dymi z odmy (króćca wystającego z obudowy filtra powietrza), nie są to spaliny, to jakby para z oleju - mocno tłusta. Obie świece mają iskrę, jak ta lala (podobno poprzedni właściciel niedawno je zmieniał), ale ja kontrolnie wstawiłem nowe, katalogowe NGK. Wychodzi na to, że nie pali przedni cylinder, tak wyglądają świece (lewa jest z przedniego cylindra):
https://onedrive.live.com/redir?resid=F ... hoto%2cjpg
A tu filmik:
http://youtu.be/qHlYpO_U6xY
Macie jakiś pomysł? Gaźnik, zawory?
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
- Marcin
- Udaje motocyklistę
- Posty: 104
- Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
- Marka motocykla: Hooonda
- Model: XL 125 V
- Rocznik: 2008
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
Sprawdź sprężanie, wtedy będzie wiadomo co dalej robić.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
OK, pomierzę.
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
Tylny - 12,5
Przedni - 4,5
Przedni - 4,5
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
- Marcin
- Udaje motocyklistę
- Posty: 104
- Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
- Marka motocykla: Hooonda
- Model: XL 125 V
- Rocznik: 2008
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
No to niestety pasuje ściągnąć przednią głowicę. Masz odpowiedni poziom oleju w silniku?
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
Poziom jest do górnej kreski. Może jeszcze wlać odrobinę oleju do cylindra i wtedy zmierzyć kompresję? Jeżeli to zawory, to jeszcze jest sens robić głowicę, ale jeżeli to pierścienie to chyba nie ma sensu robić tego w silniku który ma przelatane (licznikowo) 75k?
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
Sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku i dopiero ściągaj głowicę.Jeżeli ciśnienie jest w normie to można reanimowaćcapri pisze:Poziom jest do górnej kreski. Może jeszcze wlać odrobinę oleju do cylindra i wtedy zmierzyć kompresję? Jeżeli to zawory, to jeszcze jest sens robić głowicę, ale jeżeli to pierścienie to chyba nie ma sensu robić tego w silniku który ma przelatane (licznikowo) 75k?
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
A mógłbyś mi podpowiedzieć, jak to zrobić? Manometrem do kompresji tego chyba nie ogarnę?
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 462
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
Manometr wkręcany w miejsce czujnika oleju
Nie wiem ile podaje manual ale może pokarze ten od komprrsii
Nie wiem ile podaje manual ale może pokarze ten od komprrsii
A w sercu zawsze XL600V
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
Ciśnienia oleju jeszcze nie udało mi się zmierzyć, ale zrobiłem próbę olejową i raczej jest słabo
Przedni cylinder 9 bar (bez oleju 4,5).
Tylny cylinder 16 bar (bez oleju 12,5).
Kumpel pociesza mnie, że wcale nie muszą to być pierścienie, ale jakoś w to nie wierzę.
A jakie wg Was są rokowania?
Przedni cylinder 9 bar (bez oleju 4,5).
Tylny cylinder 16 bar (bez oleju 12,5).
Kumpel pociesza mnie, że wcale nie muszą to być pierścienie, ale jakoś w to nie wierzę.
A jakie wg Was są rokowania?
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
Zmierz to ciśnienie.Patrząc na wynik ciśnienia to chyba szlag trafił zawory.Ale po rozbiórce będzie więcej wiadomo.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
Rozebrałem...
Zawory są niestety całkiem niezłe, uszczelka pod głowicą całkiem niezła, cylinder nie ma rys, ani progu.
Tłok za to jest pęknięty
Nic to, w sumie poszukałem, napisałem - sprowadzą mi nowy tłok i pierścienie w 3 dni. Coś mnie jednak tknęło i dopytałem o średnicę bo nie zgadzała mi się z serwisówką. Nominał cylindra ma 42mm, a mój ma 49mm, WTF? Macie jakiś pomysł co zrobić? Szukać tłoka pod taki cylinder, czy jak? Nie chce mi się wierzyć, że ktoś zeszlifował/honował 3,5mm. Chyba został wymieniony cylinder, a raczej pewnie oba.
Jakieś pomysły Wujków Dobre Rady?
Zawory są niestety całkiem niezłe, uszczelka pod głowicą całkiem niezła, cylinder nie ma rys, ani progu.
Tłok za to jest pęknięty
Nic to, w sumie poszukałem, napisałem - sprowadzą mi nowy tłok i pierścienie w 3 dni. Coś mnie jednak tknęło i dopytałem o średnicę bo nie zgadzała mi się z serwisówką. Nominał cylindra ma 42mm, a mój ma 49mm, WTF? Macie jakiś pomysł co zrobić? Szukać tłoka pod taki cylinder, czy jak? Nie chce mi się wierzyć, że ktoś zeszlifował/honował 3,5mm. Chyba został wymieniony cylinder, a raczej pewnie oba.
Jakieś pomysły Wujków Dobre Rady?
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
Idź do jakiegoś warsztatu niech Ci zmierzą bo pewnie źle to robisz.
Masz średnicówkę i mikrometr ??
Masz średnicówkę i mikrometr ??
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
5 lat mnie uczyli jak to robić, ma średnicówki, mikrometry oraz suwmiarki i wierz mi, że potrafię zauważyć róznicę między 42,00mm, a 49,05mm.
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Dym/para z odmy, praca do 2000 obrotów
Znaczy musisz kupić taki sam tłok co pęknięty. :(A 150 jaką średnicę ma tłok?