Regulator napięcia
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
- Imię: Pawel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Regulator napięcia
Podbijam temat
Wymieniłem regulator na nowy ducati energia.
Ładowanie cały czas w okolicach 14V więc chyba jest ok.
Regulator napięcia po 10minutach jest bardzo bardzo ciepły mimo ujemnej temperatury w garazu...
Co robic?
Zrobic dodatkowa mase od śruby mocującej regulator do minusa w aku?
Lutowanie kostek w planach
Co jeszcze sprawdzić, zrobić aby nie zniszczyć nowego regulatora?
Wymieniłem regulator na nowy ducati energia.
Ładowanie cały czas w okolicach 14V więc chyba jest ok.
Regulator napięcia po 10minutach jest bardzo bardzo ciepły mimo ujemnej temperatury w garazu...
Co robic?
Zrobic dodatkowa mase od śruby mocującej regulator do minusa w aku?
Lutowanie kostek w planach
Co jeszcze sprawdzić, zrobić aby nie zniszczyć nowego regulatora?
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
- Imię: Pawel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Regulator napięcia
Światła były włączone i przełączałem co jakiś czas na "długie"
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
+Bezpośrednie połączenie aku z regulatorem (na plusie bezpiecznik 10A z tego co pamiętam)
+Polutowanie kostki regulator-alternator
+Założenie wentylatora na regulator
+Wyczyszczenie kostki przekaźnika rozrusznika (tam gdzie bezpiecznik główny/30A)
+Polutowanie kostki regulator-alternator
+Założenie wentylatora na regulator
+Wyczyszczenie kostki przekaźnika rozrusznika (tam gdzie bezpiecznik główny/30A)
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
- Imię: Pawel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Regulator napięcia
Mam pytanie odnośnie "mostka"
Rozcinam kable przed kostka regulatora i na czerwonym przewodzie robię rozgałęzienie gdzie jeden przewód idzie bezpośrednio do + na akumulatorze? Czy na tym przewodzie zakładam jakis bezpiecznik?
Rozcinam kable przed kostka regulatora i na czerwonym przewodzie robię rozgałęzienie gdzie jeden przewód idzie bezpośrednio do + na akumulatorze? Czy na tym przewodzie zakładam jakis bezpiecznik?
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Regulator napięcia
Witam może ktoś podrzucić jak ten mostek zrobić? Mam oprawkę na 15A ale które dokładnie jedna końcówka oprawki bezpiecznika na + (może być przekaźnik rozrusznika?) a które konkretnie kable maja być połączone od regulatora?
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
- Imię: Pawel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Regulator napięcia
Dodatkowo mam poprowadzone mostki z minusa i plusa akumulatora do regulatora. Plus oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik.
Jutro albo w niedziele będę to robił w ten sposób. Plus to czerwony, zielony to minus. Przynajmniej tak mi sie wydaje i tak mam zamiar to zrobić. Mam nadzieję że nic nie spaleMostek to bezpośrednie wyprowadzenie przewodów z kostki regulatora (+ i - prądu stałego) na akumulator. Hardkorowe chłopaki stosują go bez bezpiecznika, ale lepiej założyć
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Regulator napięcia
Czyli aby się upewnić czy dobrze zrozumiałem:
- od przekaźnika (tam wchodzi czerwony z reglera) przykręcam przewód na którym jest oprawka bezpiecznika 15A i to leci bezpośrednio na + akumulatora
- od zielonego przewodu doczepiam przewód który idzie bezpośrednio na - akumulatora
tak? Bo ja z prądu to jestem ciemny jak tabaka w rogu....
- od przekaźnika (tam wchodzi czerwony z reglera) przykręcam przewód na którym jest oprawka bezpiecznika 15A i to leci bezpośrednio na + akumulatora
- od zielonego przewodu doczepiam przewód który idzie bezpośrednio na - akumulatora
tak? Bo ja z prądu to jestem ciemny jak tabaka w rogu....
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Ten czerwony, o którym piszesz (od regulatora) jest w kostce 4-pin, wpiętej w przekaźnik. Nie polecam rozcinać tu przewodów, polecam natomiast wyczyścić konektorkiJimi pisze:Czyli aby się upewnić czy dobrze zrozumiałem:
- od przekaźnika (tam wchodzi czerwony z reglera) przykręcam przewód na którym jest oprawka bezpiecznika 15A i to leci bezpośrednio na + akumulatora
- od zielonego przewodu doczepiam przewód który idzie bezpośrednio na - akumulatora
tak? Bo ja z prądu to jestem ciemny jak tabaka w rogu....

Może użyłeś skrótu myślowego - przykręcam - ale jeśli przykręcisz plus z aku do przekaźnika to nic nie zyskasz, bo to ten sam obwód. Musisz wypiąć 5 pinową kostkę z regulatora:
-3 żółte przewody - fazy alternatora / nie ruszamy,
-1 czerwony - plus z regulatora / przykręcamy do klemy aku lub przekaźnika; tutaj bezpiecznik na przewodzie,
-1 zielony - minus z regulatora / masujemy bezpośrednio z minusem na aku.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
- Imię: Pawel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Regulator napięcia
Wyciąłem kostkę i polutowałem żółte przewody. Zrobiłem mostek.
Napięcie na akumulatorze było cały czas ponad 14V
Pojeździłem trochę, zmierzyłem napięcie i spadło poniżej 14V...(obroty 4-5tys i zapalone mijania)
Słabo zlutowane przewody czy co?
Dla pewności zdejmę chyba raz jeszcze bak i będę próbował lepiej zalutować przewody.
Można zrobić tak, że przewody ze sobą skręcę i zaleję cyną czy nie powinno się tak robić? Nie umiem chyba odpowiednio lutować i mam wątpliwości co do połączeń które zrobiłem
Napięcie na akumulatorze było cały czas ponad 14V
Pojeździłem trochę, zmierzyłem napięcie i spadło poniżej 14V...(obroty 4-5tys i zapalone mijania)
Słabo zlutowane przewody czy co?
Dla pewności zdejmę chyba raz jeszcze bak i będę próbował lepiej zalutować przewody.
Można zrobić tak, że przewody ze sobą skręcę i zaleję cyną czy nie powinno się tak robić? Nie umiem chyba odpowiednio lutować i mam wątpliwości co do połączeń które zrobiłem

- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Regulator napięcia
Włączone odbiorniki pobierają prąd, a więc musi wystąpić spadek napięcia i niczym dziwnym jest że przy włączonych światłach i uruchomionym silniku nap. jest poniżej 14V. Nic już nie grzeb, bo lepsze jest wrogiem dobrego.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Na rozgrzanym silniku przy 5 tys. obrotów?Swiezak pisze:Napięcie na akumulatorze było cały czas ponad 14V
Zmierz napięcie w miejscu starej kostki (przed lutem) i na regulatorze - będą identyczne = brak strat na połączeniu.Swiezak pisze:Słabo zlutowane przewody czy co?
Dla pewności zdejmę chyba raz jeszcze bak i będę próbował lepiej zalutować przewody.
Sprawdzałeś stan kostki przekaźnika rozrusznika (bezpiecznik 30A)?
Do ilu V spada napięcie na światłach mijania przy 5 tys. obrotów? U mnie jest 14.4-14.5V
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
- Imię: Pawel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Regulator napięcia
Przez jakiś czas na rozgrzanym przy 5000 bylo jakies 14.4 (wlaczone swiatla chyba nawet drogowe)
James mógł byś mi wytłumaczyć łopatologicznie jak zmierzyć napięcie w miejscu starej kostki tzn co gdzie przyłożyć żeby sprawdzić czy jest ok
Styki gdzie jest bezpiecznik 30A wygląda ok, niedawno je czysciłem
Jutro napisze jakie obecnie jest ładowanie ale wczoraj jak na szybko patrzyłem to ciągle było poniżej 14V nawet przy 5000...
James mógł byś mi wytłumaczyć łopatologicznie jak zmierzyć napięcie w miejscu starej kostki tzn co gdzie przyłożyć żeby sprawdzić czy jest ok
Styki gdzie jest bezpiecznik 30A wygląda ok, niedawno je czysciłem
Jutro napisze jakie obecnie jest ładowanie ale wczoraj jak na szybko patrzyłem to ciągle było poniżej 14V nawet przy 5000...
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Jak zmierzyć - ustawiasz multimetr na prąd zmienny, robisz pomiary parami na żółtych przewodach (stara kostka; przed lutem, bliżej alternatora) - wszędzie powinno być prawie równo (+/- 1V). Później idziesz do regulatora i wykonujesz pomiar na żółtych przewodach w kostce, też parami - wartości powinny być identyczne jak w przypadku miejsca "starej kostki".
Zrób jeszcze jedną rzecz - rozgrzej moto, sprawdź ładowanie (na aku). Wyłącz silnik, wyciągnij bezpiecznik od mostka, odpal i sprawdź ponownie ładowanie. Jeżeli masz dwie identyczne wartości to mostek nic nie daje (a powinien).
Zrób jeszcze jedną rzecz - rozgrzej moto, sprawdź ładowanie (na aku). Wyłącz silnik, wyciągnij bezpiecznik od mostka, odpal i sprawdź ponownie ładowanie. Jeżeli masz dwie identyczne wartości to mostek nic nie daje (a powinien).
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
- Imię: Pawel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Regulator napięcia
Dzięki wielkie!
" robisz pomiary parami na żółtych przewodach"
Czyli "plus" czerwony kabelek z multimetra przykładam do jednego żółtego przewodu, a "minus" czarny kabelek do drugiego żółtego tak?
Sory że tak dopytuję o wszystko i męczę ale nie znam się zbytnio na elektryce, a chce naprawić to sam i nic przy okazji nie popsuć
Zrób jeszcze jedną rzecz - rozgrzej moto, sprawdź ładowanie (na aku). Wyłącz silnik, wyciągnij bezpiecznik od mostka, odpal i sprawdź ponownie ładowanie. Jeżeli masz dwie identyczne wartości to mostek nic nie daje (a powinien).
Mostek działa bo sprawdzałem czy jest różnica i było ok. Mostek podnosił ładowanie.
Na dniach jak znajdę chwilę to pozapisuję jakie jest ładowanie w zależności od obrotów i zapalonych świateł.
Dzięki wielkie za pomoc!
" robisz pomiary parami na żółtych przewodach"
Czyli "plus" czerwony kabelek z multimetra przykładam do jednego żółtego przewodu, a "minus" czarny kabelek do drugiego żółtego tak?
Sory że tak dopytuję o wszystko i męczę ale nie znam się zbytnio na elektryce, a chce naprawić to sam i nic przy okazji nie popsuć

Zrób jeszcze jedną rzecz - rozgrzej moto, sprawdź ładowanie (na aku). Wyłącz silnik, wyciągnij bezpiecznik od mostka, odpal i sprawdź ponownie ładowanie. Jeżeli masz dwie identyczne wartości to mostek nic nie daje (a powinien).
Mostek działa bo sprawdzałem czy jest różnica i było ok. Mostek podnosił ładowanie.
Na dniach jak znajdę chwilę to pozapisuję jakie jest ładowanie w zależności od obrotów i zapalonych świateł.
Dzięki wielkie za pomoc!