Kiedys byl poruszony temat zapasowych kluczyków i postanowilem go troche bardziej rozbudowac. Wszystko co znajdziecie przetlumaczylem z MANUALA (prosze sie nie smiac) i radze sie do konca na tym nie opierac bo moglem gdzies gafe walnąć. Jesli jest gdzies błąd dajcie znac to poprawie. SERWIS INFORMACYJNY
OGÓLNE
• HISS jest skrótem Honda Ignition Security System.
• Podczas sprawdzania imobilizera systemu (HISS), wykonaj następujące kroki w rozwiązywaniu problemów przepływu wykresu (str. 20-9).
• Przechowuj imobilizera klucz od innych pojazdu imobilizera klucz przy użyciu go. W stłoczenie z kluczowych kod sygnału mogą wystąpić i prawidłowego funkcjonowania systemu będzie utrudnione.
• Kluczem ma wbudowaną elektroniczną część (transpondera). Nie upuszczaj i uderzaj kluczem w obiekty twarde, nie zostawiaj klucza na desce rozdzielczej w samochodzie, itp., gdzie temperatura wzrośnie. Nie pozostawiaj kluczy w wodzie przez dłuższy czas, np. na pranie odzieży.
• moduł kontroli silnika (ECM), jak również transponderów kluczy musi być zastąpione, jeżeli wszystkie klucze transponderów zostały utracone.
• System nie działa z duplikowany klucz kod jest zarejestrowany na transponderze z imobilizera systemu (HISS).
• W ECM można przechowywać do czterech głównych kodów. (Cztery klucze mogą być zarejestrowane.)
• Nie należy modyfikować imobilizera systemu, gdyż może to spowodować awarię systemu. (Silnika nie można uruchomić.)
• Zapoznaj się z zapłonem systemu kontroli (str. 17-4).
• Zapoznaj się z zapłonem przełącznik obsługi (strona 19-18). Procedura rejestracji klucza
Gdy klucz został utracony, lub dodatkowy zapasowych klucz jest wymagany:
1. Zakup nowy klucz z transponderem.
2. Dorób zgodnie ze kształtem oryginalnego klucza.
3. Zastosuj 12 V napięcie akumulatora do zapłonu Generator impulsowy zgodnie z Engine Control Module (ECM) przy użyciu specjalnego narzędzia (str. 20-7).
4. Włącz zapłon z oryginalnego kluczyka. Wskaźnik imobilajzera zapali się i pozostanie ON.
• Kod z oryginalnego klucza zostanie rozpoznany przez ECM.
• Jeżeli istnieje jakiś problem w imobilizerze systemu (HISS), system wejdzie w trybie diagnostycznym i wskaźnik pozostanie ON.. dziesięć sekund, a następnie będzie sygnalizowac kod diagnostyczny (stronie 20-7).
5. Odłącz czerwoną żabke terminala z zacisków akumulatora (+) na dwie sekund lub więcej, a następnie podłączyć ją ponownie. Wskaźnik pozostaje na ON. dwie sekundy, następnie mignie cztery razy. •System imobilizera (HISS) wejdzie w tryb rejestracji. Rejestracji wszystkich kluczy oprócz oryginalnego klucza zamieszczone w stacyjce są anulowane. (Rejestracja utraconego klucza lub zamiennych klucz jest anulowane.)
Wolne klucz musi zostać ponownie zarejestrowany.
6. Wyłącz zapłon i wyciagnij klucz.
7. Włącz zapłonu z nowego klucza lub zapasowych kluczy. (Nigdy nie używaj klucza zarejestrowane w poprzednich krokach.) Wskaźnik zapali się na dwie sekundy a następnie mignie cztery razy.
(a mnie się wydaje ze zapali się na 4s dioda po czym mignie 4 razy bo tak wynika z rysunku) • Nowy klucz lub zapasowy klucz jest zarejestrowany w ECM.
• Jeżeli istnieje problem z rejestracją, system wejdzie w tryb diagnostycznym i wskaźnik pozostanie ok.. dziesięć sekund, a następnie poda kod diagnostyczny (str. 20-7),
OSTRZEŻENIE
Trzymaj z dala klucze od odbiornika imobilajzera . (min 50mm)
8. Powtórz kroki 6 i 7, gdy kontynułujesz rejestracje pozostałych nowych kluczy.
W ECM-ie można przechowywać do czterech głównych kodów. (Cztery klucze mogą być
zarejestrowane.)
9. Przekręć zapłon na OFF, usuń adapter i podłączyć adapter zapłonu Generator impulsowy złącza. 10. Przekręć zapłon w pozycje ON przy użyciu zarejestrowanego kluczyka
•System imobilizera (HISS) powraca do normalnego trybu.
11. Sprawdź czy silnik może zostać uruchomiony za pomocą wszystkich zarejestrowanych kluczowych.[/img]
Znalazlem tez procedure programowania hondy cbr wydaje sie podobna
http://translate.google.pl/translate?hl ... crosoft:pl

