Zakodowanie dodatkowych kluczy (HISS) do komputera
- endurasek
- Udaje motocyklistę
- Posty: 119
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Zakodowanie dodatkowych kluczy (HISS) do komputera
Witam
Kiedys byl poruszony temat zapasowych kluczyków i postanowilem go troche bardziej rozbudowac. Wszystko co znajdziecie przetlumaczylem z MANUALA (prosze sie nie smiac) i radze sie do konca na tym nie opierac bo moglem gdzies gafe walnąć. Jesli jest gdzies błąd dajcie znac to poprawie. SERWIS INFORMACYJNY
OGÓLNE
• HISS jest skrótem Honda Ignition Security System.
• Podczas sprawdzania imobilizera systemu (HISS), wykonaj następujące kroki w rozwiązywaniu problemów przepływu wykresu (str. 20-9).
• Przechowuj imobilizera klucz od innych pojazdu imobilizera klucz przy użyciu go. W stłoczenie z kluczowych kod sygnału mogą wystąpić i prawidłowego funkcjonowania systemu będzie utrudnione.
• Kluczem ma wbudowaną elektroniczną część (transpondera). Nie upuszczaj i uderzaj kluczem w obiekty twarde, nie zostawiaj klucza na desce rozdzielczej w samochodzie, itp., gdzie temperatura wzrośnie. Nie pozostawiaj kluczy w wodzie przez dłuższy czas, np. na pranie odzieży.
• moduł kontroli silnika (ECM), jak również transponderów kluczy musi być zastąpione, jeżeli wszystkie klucze transponderów zostały utracone.
• System nie działa z duplikowany klucz kod jest zarejestrowany na transponderze z imobilizera systemu (HISS).
• W ECM można przechowywać do czterech głównych kodów. (Cztery klucze mogą być zarejestrowane.)
• Nie należy modyfikować imobilizera systemu, gdyż może to spowodować awarię systemu. (Silnika nie można uruchomić.)
• Zapoznaj się z zapłonem systemu kontroli (str. 17-4).
• Zapoznaj się z zapłonem przełącznik obsługi (strona 19-18). Procedura rejestracji klucza
Gdy klucz został utracony, lub dodatkowy zapasowych klucz jest wymagany:
1. Zakup nowy klucz z transponderem.
2. Dorób zgodnie ze kształtem oryginalnego klucza.
3. Zastosuj 12 V napięcie akumulatora do zapłonu Generator impulsowy zgodnie z Engine Control Module (ECM) przy użyciu specjalnego narzędzia (str. 20-7).
4. Włącz zapłon z oryginalnego kluczyka. Wskaźnik imobilajzera zapali się i pozostanie ON.
• Kod z oryginalnego klucza zostanie rozpoznany przez ECM.
• Jeżeli istnieje jakiś problem w imobilizerze systemu (HISS), system wejdzie w trybie diagnostycznym i wskaźnik pozostanie ON.. dziesięć sekund, a następnie będzie sygnalizowac kod diagnostyczny (stronie 20-7).
5. Odłącz czerwoną żabke terminala z zacisków akumulatora (+) na dwie sekund lub więcej, a następnie podłączyć ją ponownie. Wskaźnik pozostaje na ON. dwie sekundy, następnie mignie cztery razy. •System imobilizera (HISS) wejdzie w tryb rejestracji. Rejestracji wszystkich kluczy oprócz oryginalnego klucza zamieszczone w stacyjce są anulowane. (Rejestracja utraconego klucza lub zamiennych klucz jest anulowane.)
Wolne klucz musi zostać ponownie zarejestrowany.
6. Wyłącz zapłon i wyciagnij klucz.
7. Włącz zapłonu z nowego klucza lub zapasowych kluczy. (Nigdy nie używaj klucza zarejestrowane w poprzednich krokach.) Wskaźnik zapali się na dwie sekundy a następnie mignie cztery razy.
(a mnie się wydaje ze zapali się na 4s dioda po czym mignie 4 razy bo tak wynika z rysunku) • Nowy klucz lub zapasowy klucz jest zarejestrowany w ECM.
• Jeżeli istnieje problem z rejestracją, system wejdzie w tryb diagnostycznym i wskaźnik pozostanie ok.. dziesięć sekund, a następnie poda kod diagnostyczny (str. 20-7),
OSTRZEŻENIE
Trzymaj z dala klucze od odbiornika imobilajzera . (min 50mm)
8. Powtórz kroki 6 i 7, gdy kontynułujesz rejestracje pozostałych nowych kluczy.
W ECM-ie można przechowywać do czterech głównych kodów. (Cztery klucze mogą być
zarejestrowane.)
9. Przekręć zapłon na OFF, usuń adapter i podłączyć adapter zapłonu Generator impulsowy złącza. 10. Przekręć zapłon w pozycje ON przy użyciu zarejestrowanego kluczyka
•System imobilizera (HISS) powraca do normalnego trybu.
11. Sprawdź czy silnik może zostać uruchomiony za pomocą wszystkich zarejestrowanych kluczowych.[/img]
Znalazlem tez procedure programowania hondy cbr wydaje sie podobna
http://translate.google.pl/translate?hl ... crosoft:pl
ŻYCZE MIŁEJ ZABAWY
Kiedys byl poruszony temat zapasowych kluczyków i postanowilem go troche bardziej rozbudowac. Wszystko co znajdziecie przetlumaczylem z MANUALA (prosze sie nie smiac) i radze sie do konca na tym nie opierac bo moglem gdzies gafe walnąć. Jesli jest gdzies błąd dajcie znac to poprawie. SERWIS INFORMACYJNY
OGÓLNE
• HISS jest skrótem Honda Ignition Security System.
• Podczas sprawdzania imobilizera systemu (HISS), wykonaj następujące kroki w rozwiązywaniu problemów przepływu wykresu (str. 20-9).
• Przechowuj imobilizera klucz od innych pojazdu imobilizera klucz przy użyciu go. W stłoczenie z kluczowych kod sygnału mogą wystąpić i prawidłowego funkcjonowania systemu będzie utrudnione.
• Kluczem ma wbudowaną elektroniczną część (transpondera). Nie upuszczaj i uderzaj kluczem w obiekty twarde, nie zostawiaj klucza na desce rozdzielczej w samochodzie, itp., gdzie temperatura wzrośnie. Nie pozostawiaj kluczy w wodzie przez dłuższy czas, np. na pranie odzieży.
• moduł kontroli silnika (ECM), jak również transponderów kluczy musi być zastąpione, jeżeli wszystkie klucze transponderów zostały utracone.
• System nie działa z duplikowany klucz kod jest zarejestrowany na transponderze z imobilizera systemu (HISS).
• W ECM można przechowywać do czterech głównych kodów. (Cztery klucze mogą być zarejestrowane.)
• Nie należy modyfikować imobilizera systemu, gdyż może to spowodować awarię systemu. (Silnika nie można uruchomić.)
• Zapoznaj się z zapłonem systemu kontroli (str. 17-4).
• Zapoznaj się z zapłonem przełącznik obsługi (strona 19-18). Procedura rejestracji klucza
Gdy klucz został utracony, lub dodatkowy zapasowych klucz jest wymagany:
1. Zakup nowy klucz z transponderem.
2. Dorób zgodnie ze kształtem oryginalnego klucza.
3. Zastosuj 12 V napięcie akumulatora do zapłonu Generator impulsowy zgodnie z Engine Control Module (ECM) przy użyciu specjalnego narzędzia (str. 20-7).
4. Włącz zapłon z oryginalnego kluczyka. Wskaźnik imobilajzera zapali się i pozostanie ON.
• Kod z oryginalnego klucza zostanie rozpoznany przez ECM.
• Jeżeli istnieje jakiś problem w imobilizerze systemu (HISS), system wejdzie w trybie diagnostycznym i wskaźnik pozostanie ON.. dziesięć sekund, a następnie będzie sygnalizowac kod diagnostyczny (stronie 20-7).
5. Odłącz czerwoną żabke terminala z zacisków akumulatora (+) na dwie sekund lub więcej, a następnie podłączyć ją ponownie. Wskaźnik pozostaje na ON. dwie sekundy, następnie mignie cztery razy. •System imobilizera (HISS) wejdzie w tryb rejestracji. Rejestracji wszystkich kluczy oprócz oryginalnego klucza zamieszczone w stacyjce są anulowane. (Rejestracja utraconego klucza lub zamiennych klucz jest anulowane.)
Wolne klucz musi zostać ponownie zarejestrowany.
6. Wyłącz zapłon i wyciagnij klucz.
7. Włącz zapłonu z nowego klucza lub zapasowych kluczy. (Nigdy nie używaj klucza zarejestrowane w poprzednich krokach.) Wskaźnik zapali się na dwie sekundy a następnie mignie cztery razy.
(a mnie się wydaje ze zapali się na 4s dioda po czym mignie 4 razy bo tak wynika z rysunku) • Nowy klucz lub zapasowy klucz jest zarejestrowany w ECM.
• Jeżeli istnieje problem z rejestracją, system wejdzie w tryb diagnostycznym i wskaźnik pozostanie ok.. dziesięć sekund, a następnie poda kod diagnostyczny (str. 20-7),
OSTRZEŻENIE
Trzymaj z dala klucze od odbiornika imobilajzera . (min 50mm)
8. Powtórz kroki 6 i 7, gdy kontynułujesz rejestracje pozostałych nowych kluczy.
W ECM-ie można przechowywać do czterech głównych kodów. (Cztery klucze mogą być
zarejestrowane.)
9. Przekręć zapłon na OFF, usuń adapter i podłączyć adapter zapłonu Generator impulsowy złącza. 10. Przekręć zapłon w pozycje ON przy użyciu zarejestrowanego kluczyka
•System imobilizera (HISS) powraca do normalnego trybu.
11. Sprawdź czy silnik może zostać uruchomiony za pomocą wszystkich zarejestrowanych kluczowych.[/img]
Znalazlem tez procedure programowania hondy cbr wydaje sie podobna
http://translate.google.pl/translate?hl ... crosoft:pl
ŻYCZE MIŁEJ ZABAWY
- endurasek
- Udaje motocyklistę
- Posty: 119
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
A jeszcze jedno w serwisowce chyba sie walneli w oznaczeniach bo wg rysunku z dzialu "Imobilajzer system (HISS)" to zle oznaczyli IGNITION PULSE GENERATOR bo wg mnie to co oni pokazuja jest to CAM PULSE GENERATOR. jest to wazne ze by sie komus wtyczki nie pomylily i zle zasilania pod nia nie podpiol.
a wtyczka znajduje sie tu
- kam1l_slij
- Udaje motocyklistę
- Posty: 154
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 1:08 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl1000 v2
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Żory
Angliki opatentowały tajne urządzenie Hondy o symbolu 07XMZ-MBW0101, jak drapnę gdzieś transponder PHILIPS PCF 7938AS to programuje swój drugi kluczyk , na allegro są tylko PCF 7935 AS Crypto 40, po niedzieli jadę go gościa który się zajmuje takim czymś zapytać czy ma taki chip.Do wykonania urządzenia wystarczy czerwony konektor (można wpiąć moim zdaniem po kablach), opornik 1W 100R chyba węglowy,i pół metra kabla 2 żyły+krokodylki oczywiście patrząc na biegunowość- na + dajemy opornik(można tez dać bezpiecznik 1A jak koleś z Moskwy) .Gościu z Moskwy w opisie opisanym powyżej nie dał opornika, lepiej dać. Polecam poczytać opis kolegi endurasek i tego gościa z Moskwy+ anglików.
Nie będę się rozpisywał bo po przeczytaniu tłumaczenia gogle boli mnie głowa, załączam je także, fakt ze opatentowali to w innym modelu motocykla nie zmienia tego że wiadro działa na tej samej zasadzie, więc wszystko powinno działać sprawdzę na swoim jak będzie chip .Co do tej wtyczki to wydaje mi się ze jest pod lewym dużym plastikiem w wiązce obłożonej gumą przeźroczystą- dziś to sprawdzałem.
TŁUMACZENIE GOGL'A
http://tiny.pl/hgnmc
I do ANGLIKÓW ORYGINAŁ:
http://tiny.pl/hgnmd
Nie będę się rozpisywał bo po przeczytaniu tłumaczenia gogle boli mnie głowa, załączam je także, fakt ze opatentowali to w innym modelu motocykla nie zmienia tego że wiadro działa na tej samej zasadzie, więc wszystko powinno działać sprawdzę na swoim jak będzie chip .Co do tej wtyczki to wydaje mi się ze jest pod lewym dużym plastikiem w wiązce obłożonej gumą przeźroczystą- dziś to sprawdzałem.
TŁUMACZENIE GOGL'A
http://tiny.pl/hgnmc
I do ANGLIKÓW ORYGINAŁ:
http://tiny.pl/hgnmd
Prąd, paliwo, woda, olej
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 75
- Rejestracja: pn wrz 23, 2013 9:56 am
- Marka motocykla: honda
- Model: XL1000VA
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
Re: Zakodowanie dodatkowych kluczy (HISS) do komputera
Cześć. Wczoraj podjęto próbę zakodowania nowego kluczyka w moim wiadrze i z niepowodzeniem. Mam docięty kluczyk i szukam kogoś kto mi go wgra.
- endurasek
- Udaje motocyklistę
- Posty: 119
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 7:47 am
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Zakodowanie dodatkowych kluczy (HISS) do komputera
Panowie wracam do tematu...
czy udało się komuś zaprogramować kluczyk? bo ja mam problem z wprowadzeniem komputera do stanu kodowania... czytałem trochę po zagranicznych forach i też mają ludzie problemy.
czy udało się komuś zaprogramować kluczyk? bo ja mam problem z wprowadzeniem komputera do stanu kodowania... czytałem trochę po zagranicznych forach i też mają ludzie problemy.
-
- Rekrut
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2016 9:14 pm
- Imię: Marian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Sd01
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Zakodowanie dodatkowych kluczy (HISS) do komputera
http://www.kluczesamochodowe.com.pl/mot ... owanie.htmendurasek pisze:Panowie wracam do tematu...
czy udało się komuś zaprogramować kluczyk? bo ja mam problem z wprowadzeniem komputera do stanu kodowania... czytałem trochę po zagranicznych forach i też mają ludzie problemy.
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Zakodowanie dodatkowych kluczy (HISS) do komputera
Wielokrotne próby były nie udane. Honda serwis Poznań - 5 minut roboty - 150 zł.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: czw sie 18, 2016 8:23 am
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Polska
Re: Zakodowanie dodatkowych kluczy (HISS) do komputera
Witam.
Przypadkiem znalazłem film, w którym gość krok po kroku tłumaczy jak zakodować kluczyk do stacyjki w motocyklach Hondy. W Wiaderku chyba też działa, choć nie próbowałem, nie miałem potrzeby. Niżej link, może się komuś przyda.
https://www.youtube.com/watch?v=Coq1NN0V7xY
Przypadkiem znalazłem film, w którym gość krok po kroku tłumaczy jak zakodować kluczyk do stacyjki w motocyklach Hondy. W Wiaderku chyba też działa, choć nie próbowałem, nie miałem potrzeby. Niżej link, może się komuś przyda.
https://www.youtube.com/watch?v=Coq1NN0V7xY
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Zakodowanie dodatkowych kluczy (HISS) do komputera
Niestety, w roczniku 2007 taki sposób mimo wielokrotnych prób nie zadziałał.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 2
- Rejestracja: pt cze 09, 2017 5:08 pm
- Imię: Kuba
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2002
Re: Zakodowanie dodatkowych kluczy (HISS) do komputera
Witam, czy komuś udało dodać kolejny kluczyk? Sposób z filmiku nie działa. Rozmawiałem z gościem, który ten film nakręcił w jaki sposób zrobić to w wiadrze ale nie miał pomysłu. Powiedział tylko, że za każdym razem po wykonaniu procedury, kiedy moto nie wejdzie w tryb register mode należy ponownie podłączyć czujnik wału i odpalić moto na zakodowanym kluczyku, po czym ponownie można podłączyć kabelek "domowej roboty" i próbować od nowa procedurę wprowadzenia kompa w tryb register mode.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 2
- Rejestracja: pt cze 09, 2017 5:08 pm
- Imię: Kuba
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2002
Re: Zakodowanie dodatkowych kluczy (HISS) do komputera
Witam ponownie. Temat udało mi się ogarnąć, kluczyk zarejestrowany. Pozwolicie chyba, że podzielę się wiedzą .........
Sprawa wygląda tak:
1. Moto musi mieć naładowany akumulator.
2. Otwarty podnóżek - side stand - centralny nie ma czujnika.
3. Podłączamy kabelek (patent z opornikiem) pod złącze czujnika wału i akumulator - tak jak to już było wcześniej opisywane przez kolegów.
4. Przekręcamy zakodowany kluczyk w stacyjce na pozycję "ON".
5. Po około 10 sekundach odpinamy zacisk "+" naszego kabelka od aku a następnie przykładamy go do zacisku "-" na około 5 sekund, może odrobinę dłużej.
6. Podłączamy kabelek z powrotem pod "+" i moto powinno przejść automatycznie w tryb register mode po około 4 sekundach (upragnione cztery mignięcia).
7. Jeżeli kontrolka immo zamruga 4 razy to jesteśmy w domu i wyłączamy zakodowany kluczyk ze stacyjki, następnie wkładamy niezakodowany przekręcamy, czekamy
cztery mignięcia albo osiem jak kto woli, ponownie wyłączamy stacyjkę, podłączamy czujnik położenia wału na swoje miejsce i próbujemy odpalić moto z nowo-zakodowanego kluczyka
U mnie ta procedura wejścia w register mode nie zadziałała od razu natomiast powtórzyłem 5 i 6 punkt kilka razy (chyba ze 3) i w końcu zadziałało.
Niestety cena dopisania kolejnego kluczyka do immo w mojej okolicy kosztuje 250 zeta więc myślę, że gra jest warta świeczki.
Sprawa wygląda tak:
1. Moto musi mieć naładowany akumulator.
2. Otwarty podnóżek - side stand - centralny nie ma czujnika.
3. Podłączamy kabelek (patent z opornikiem) pod złącze czujnika wału i akumulator - tak jak to już było wcześniej opisywane przez kolegów.
4. Przekręcamy zakodowany kluczyk w stacyjce na pozycję "ON".
5. Po około 10 sekundach odpinamy zacisk "+" naszego kabelka od aku a następnie przykładamy go do zacisku "-" na około 5 sekund, może odrobinę dłużej.
6. Podłączamy kabelek z powrotem pod "+" i moto powinno przejść automatycznie w tryb register mode po około 4 sekundach (upragnione cztery mignięcia).
7. Jeżeli kontrolka immo zamruga 4 razy to jesteśmy w domu i wyłączamy zakodowany kluczyk ze stacyjki, następnie wkładamy niezakodowany przekręcamy, czekamy
cztery mignięcia albo osiem jak kto woli, ponownie wyłączamy stacyjkę, podłączamy czujnik położenia wału na swoje miejsce i próbujemy odpalić moto z nowo-zakodowanego kluczyka
U mnie ta procedura wejścia w register mode nie zadziałała od razu natomiast powtórzyłem 5 i 6 punkt kilka razy (chyba ze 3) i w końcu zadziałało.
Niestety cena dopisania kolejnego kluczyka do immo w mojej okolicy kosztuje 250 zeta więc myślę, że gra jest warta świeczki.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: pt sty 26, 2018 6:27 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: EŁK / BIAŁYSTOK
Re: Zakodowanie dodatkowych kluczy (HISS) do komputera
Jestem tu nowy więc WITAM WSZYSTKICH
Instrukcja kolegi Balroq sprawdziła sie u mnie w 100% , przetestowałem chyba z 5 różnych wersji ,dużo czasu straconego na testach i dopiero ta zadziałała Moja uwaga jest tylko taka,że ktoś pisał żeby rozłożyć boczna stopkę bo tam jest czujnik ten zeby nie ruszyć na biegu, ale i tak ta instrukcja sie sprawdziła.
Pozdrawiam
Instrukcja kolegi Balroq sprawdziła sie u mnie w 100% , przetestowałem chyba z 5 różnych wersji ,dużo czasu straconego na testach i dopiero ta zadziałała Moja uwaga jest tylko taka,że ktoś pisał żeby rozłożyć boczna stopkę bo tam jest czujnik ten zeby nie ruszyć na biegu, ale i tak ta instrukcja sie sprawdziła.
Pozdrawiam
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Zakodowanie dodatkowych kluczy (HISS) do komputera
Jakiej wartości rezystor zastosowałeś?
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250