ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Cześć
Mam problem z wysokim spalaniem, zdaję sobie sprawę że Varadero SD01 musi wypić ponieważ to duży motocykl i do tego na gaźnikach.
Ale najmniejsze spalanie jadąc trasą do to 9/100
wydaje mi się troche duzo
byla to jazda testowa i jechalem non stop 90 kmh (specjalnie sprawdzalem spalanie)
normą jest 10-12-13 litrów
powiem szczerze ze w takim przypadku nie ma sensu jezdzic motocyklem gdzie za te same pieniądzę jadę bejcą V8 grubo ponad autostradowe prędkości i w wygodzie i ciszy....
Co z tym zrobić? Wyczytałem gdzieś kiedyś że podobno stare Varadero miało za duże dysze??
Jeśli nie dojdę do ładu z tym spalaniem zastanawiam się nad zmianą motocykla na BMW 1150 RT....
Mam problem z wysokim spalaniem, zdaję sobie sprawę że Varadero SD01 musi wypić ponieważ to duży motocykl i do tego na gaźnikach.
Ale najmniejsze spalanie jadąc trasą do to 9/100
wydaje mi się troche duzo
byla to jazda testowa i jechalem non stop 90 kmh (specjalnie sprawdzalem spalanie)
normą jest 10-12-13 litrów
powiem szczerze ze w takim przypadku nie ma sensu jezdzic motocyklem gdzie za te same pieniądzę jadę bejcą V8 grubo ponad autostradowe prędkości i w wygodzie i ciszy....
Co z tym zrobić? Wyczytałem gdzieś kiedyś że podobno stare Varadero miało za duże dysze??
Jeśli nie dojdę do ładu z tym spalaniem zastanawiam się nad zmianą motocykla na BMW 1150 RT....
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Spalanie jest zdecydowanie zbyt wysokie.
1) Zobacz, czy na pewno linka ssania działa poprawnie i zaworki zamykają kanał paliwowy.
2) Dysze są dużo za duże. W tej sprawie najlepiej skontaktować się z dealerem Hondy i zapytać, na jakie wymienić. Z tego co pamięta, to chłopaki z Karlika w Poznaniu są w temacie.
U mnie spalanie wynosi 6 L/100 km (przy kręceniu do 5 tys. obrotów).
1) Zobacz, czy na pewno linka ssania działa poprawnie i zaworki zamykają kanał paliwowy.
2) Dysze są dużo za duże. W tej sprawie najlepiej skontaktować się z dealerem Hondy i zapytać, na jakie wymienić. Z tego co pamięta, to chłopaki z Karlika w Poznaniu są w temacie.
U mnie spalanie wynosi 6 L/100 km (przy kręceniu do 5 tys. obrotów).
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Kolego ja też myślałem że moje dużo pali bo 6-7 litrów do 130 km/h Ale mój mechanik mówi że to książkowo więc te spalanie co masz jest dużo poza granicą.
Daj viaderko fo jakiegoś specjalisty niech posprawdza co i jak.
I nie zmieniaj na rt-ka bo to będzie samobój. Ja zmieniłem rt-ka na viaderko i to był trafny wybór. BO ILE MOŻNA JEŹDZIĆ PO MECHANIKACH...
Daj viaderko fo jakiegoś specjalisty niech posprawdza co i jak.
I nie zmieniaj na rt-ka bo to będzie samobój. Ja zmieniłem rt-ka na viaderko i to był trafny wybór. BO ILE MOŻNA JEŹDZIĆ PO MECHANIKACH...
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Hehe no wiem
Ale varadrro ma za mala oslone przed wiatrem i w dalszych trasach niewygodne
A paneuropy na wtryskach itp za drogie
A co tam sie psuje w bmw
Bo oponie sa bardzo podzielone, jedni mowia ze niezniszczalne inni ze wiecznie popsute
Ja specjalistow omijam bk sam robie jako majster tyle ze od tirów, zreszta 3/4 leci w uja
Ale varadrro ma za mala oslone przed wiatrem i w dalszych trasach niewygodne
A paneuropy na wtryskach itp za drogie
A co tam sie psuje w bmw
Bo oponie sa bardzo podzielone, jedni mowia ze niezniszczalne inni ze wiecznie popsute
Ja specjalistow omijam bk sam robie jako majster tyle ze od tirów, zreszta 3/4 leci w uja
- duber
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: ndz mar 26, 2017 12:51 pm
- Imię: Dariusz
- Marka motocykla: Kawasaki
- Model: GTR 1400
- Rocznik: 2015
- Lokalizacja: świebodzin
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Była nawet akcja Hondy ponad 10 lat temu na wymiane dysz czytalem na ścigaczu chyba.
Bardzo latwo wygooglowac
Bardzo latwo wygooglowac
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Tak jak napisałeś albo trafisz i jeździsz dożywotnio albo wiecznie naprawiasz.
Ta trochę gorsza oslona przed wiatrem uwierz że latem to zaleta...no i miękkość enduro i wybieranie nierówności.....to już poezja
Nie neguje marki Ale na 5 osób które znam z BMW to 4 osoby mają ciągle jakiś problem, a co dziwne ten 5 ma najwięcej najechane (180tys) i nie robi totalnie nic hehe...
A Paneuropean?ojciec ma z 1991 na gaznikah i się śmieje że mnie na tankowaniach że jego babcia 5 litrów pali przy 140km/h.. I to dosłownie
Ta trochę gorsza oslona przed wiatrem uwierz że latem to zaleta...no i miękkość enduro i wybieranie nierówności.....to już poezja
Nie neguje marki Ale na 5 osób które znam z BMW to 4 osoby mają ciągle jakiś problem, a co dziwne ten 5 ma najwięcej najechane (180tys) i nie robi totalnie nic hehe...
A Paneuropean?ojciec ma z 1991 na gaznikah i się śmieje że mnie na tankowaniach że jego babcia 5 litrów pali przy 140km/h.. I to dosłownie
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Nie moge nic w necie znalezc o tych dyszach
W serwisie u mnie mi powiedzieli PANIE NIE WIEM PRZYJEDZ PAN regulacja 700
No ale co sie psuje w tych beemkach
Cale zyjcie jezdze bmw to myslalem zeby uderzyc tez w motocykle tej marki
![Wybacz :sorry:](./images/smilies/sorry.gif)
W serwisie u mnie mi powiedzieli PANIE NIE WIEM PRZYJEDZ PAN regulacja 700
No ale co sie psuje w tych beemkach
![Jestem na nie :thumbdown:](./images/smilies/5d.gif)
Cale zyjcie jezdze bmw to myslalem zeby uderzyc tez w motocykle tej marki
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 752
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Kolego nie słuchaj rewelacji w stylu "Ford gówno wort" a "Fiat jego brat".
I Honda i Yamaha i BMW i wiele wiele innych marek, to dobre marki produkujące dobre motocykle.
Jesteś przekonany do BMW, bierz BMW i nie pytaj o zdanie na forum Hondy.
I Honda i Yamaha i BMW i wiele wiele innych marek, to dobre marki produkujące dobre motocykle.
Jesteś przekonany do BMW, bierz BMW i nie pytaj o zdanie na forum Hondy.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Jaką masz szybę? Oryginał, czy MRA? Na oryginale też miałem takie odczucia.messix pisze:Ale varadrro ma za mala oslone przed wiatrem i w dalszych trasach niewygodne
A paneuropy na wtryskach itp za drogie
Skontaktuj się z Karlikiem w Poznaniu, ale zapytaj konkretnie o ile mniejsze muszą być te dysze od fabrycznych, a nie zaczynaj tematu od tego, że moto dużo pali.messix pisze:Nie moge nic w necie znalezc o tych dyszach![]()
W serwisie u mnie mi powiedzieli PANIE NIE WIEM PRZYJEDZ PAN regulacja 700
Wiadomo, że trudno TU o obiektywną opinię, ale ja postaram się taką sformułować. Ostatnio rozmawiałem z kolegą, który jeździ właśnie RTkiem. Po wyjeździe na Bałkany w obstawie z Varadero stwierdził, że czas na zmianę, bo ten motocykl jest zbyt mało uniwersalny - doskonały na dobre asfalty, co najmniej niekomfortowy na innego typu drogi. Pomimo tego, że jeździ w gronie miłośników Vara, zdecydował się na GSa 1200. Wszystko zależy od twoich preferencji i szczęścia. Jeden trafi Varadero z rzeczywistym przebiegiem 20.000 km, a drugi z takim samym, ale przekręconym o 100.000 km. I co wtedy? Nie kupować, bo awaryjne i po 40.000 km trzeba rozrząd robić?Merlin pisze:Kolego nie słuchaj rewelacji w stylu "Ford gówno wort" a "Fiat jego brat".
I Honda i Yamaha i BMW i wiele wiele innych marek, to dobre marki produkujące dobre motocykle.
Jesteś przekonany do BMW, bierz BMW i nie pytaj o zdanie na forum Hondy.
![Puszcza oczko ;)](./images/smilies/2.gif)
Tu się kończy obiektywizm i zachęcam do podjęcia "walki" z gaźnikami
![Usmiechnięty :)](./images/smilies/1.gif)
#Dopisane
Jak poczekasz i przypomnisz się 10 Listopada, to będę miał rozebrane gaźniki i będę mógł Tobie podać rozmiary moich dysz.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Mam oryginalna szybe oraz deflektor, w kasku mam cisze ale wszedie naaokolo juz nie, poza tym jakos jestem takiej budowy ze kobite mi prawie z kanapy wywiewa
Najlepszym plusem Varadero jest to ze jak konczy sie asfalt to jedzie dalej, tego bedzie na pewno brakowalo...
![Uahahah :rotfl2:](./images/smilies/rotfl2.gif)
Najlepszym plusem Varadero jest to ze jak konczy sie asfalt to jedzie dalej, tego bedzie na pewno brakowalo...
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Dzisiaj rozebrałem tylny gaźnik: dysze fabryczne - 42 i 170.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Dzieki za informacje
Rozbiore w zime swoje gazniki i zobaczymy co sie dzieje
A ile ci spala takiej normalnej jazdy jesli mozna wiedziec?
Rozbiore w zime swoje gazniki i zobaczymy co sie dzieje
A ile ci spala takiej normalnej jazdy jesli mozna wiedziec?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Normalna jazda to pojęcie względne
U mnie, średnio jest to 6 litrów. Najwięcej spalił w Serbii - 140 km/h, torby boczne, centralna na miejscu pasażera, kufer - 8 litrów.
Jak będziesz rozbierał gaźniki, to przygotuj się, że coś może pójść nie tak jak planowałeś. Ja liczyłem, że temat zamknę w jeden dzień, bez dodatkowych wydatków, a aktualnie jestem po zakupie używanych gaźników i kilku części z ASO... teraz czekam jeszcze za o-ringami, bo Pan Honda sprzedaje tylko w zestawach (czytaj: 4 o-ringi + niepotrzebne końcówki = 300 zł).
![Puszcza oczko ;)](./images/smilies/2.gif)
U mnie, średnio jest to 6 litrów. Najwięcej spalił w Serbii - 140 km/h, torby boczne, centralna na miejscu pasażera, kufer - 8 litrów.
Jak będziesz rozbierał gaźniki, to przygotuj się, że coś może pójść nie tak jak planowałeś. Ja liczyłem, że temat zamknę w jeden dzień, bez dodatkowych wydatków, a aktualnie jestem po zakupie używanych gaźników i kilku części z ASO... teraz czekam jeszcze za o-ringami, bo Pan Honda sprzedaje tylko w zestawach (czytaj: 4 o-ringi + niepotrzebne końcówki = 300 zł).
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 18
- Rejestracja: wt lis 24, 2015 6:27 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: honda
- Model: Varadero sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Kolbudy
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Mam ten sam problem ze spalaniem w sd01. Czyli spalanie przy mocno emeryckiej jeździe w trasie 8 litrów. Autostrada 130km i 10 litrów i szybciej się boję, zeby zawału przy dystrybutorze nie dostać. A najlepsze jest to, że kupiłem drugie gaźniki i spalanie to samo. Ssanie domyka, wszystko niby ok a spalanie podobne jak na wczesniejszych gaziorach. Reakcja na gaz prawidłowa - mój mechanik się poddał. Trudny do zaakceptowania jest fakt , że spalanie jest wyższe o 2-3 litry jeżeli podliczy się ile jest się w plecy po dłuższym wypadzie. A może ktoś zna speca od gaźników w pomorskim lub okolicach , który by to ogarnął lub kogoś w dalej Polsce komu mógłbym wysłać te piersze celem przejrzenia i usunięcia przyczyn nadmiernego chlania.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Powodów może być kilka, m.in.:filet9 pisze:Mam ten sam problem ze spalaniem w sd01. Czyli spalanie przy mocno emeryckiej jeździe w trasie 8 litrów. Autostrada 130km i 10 litrów i szybciej się boję, zeby zawału przy dystrybutorze nie dostać. A najlepsze jest to, że kupiłem drugie gaźniki i spalanie to samo. Ssanie domyka, wszystko niby ok a spalanie podobne jak na wczesniejszych gaziorach. Reakcja na gaz prawidłowa - mój mechanik się poddał. Trudny do zaakceptowania jest fakt , że spalanie jest wyższe o 2-3 litry jeżeli podliczy się ile jest się w plecy po dłuższym wypadzie. A może ktoś zna speca od gaźników w pomorskim lub okolicach , który by to ogarnął lub kogoś w dalej Polsce komu mógłbym wysłać te piersze celem przejrzenia i usunięcia przyczyn nadmiernego chlania.
-uszkodzona membrana podciśnienia,
-uszkodzony zaworek iglicowy,
-niewłaściwy "zakres" pracy pływaka,
-zapłon.
Wiele osób już z tym walczyło, ale nikomu się nie udało. Nikt też nie ruszał zapłonu, a jak się okazuje gaźnikowce są pod tym względem dość specyficzne. Póki co, nie będę się jeszcze na ten temat rozpisywał, ale kontrolnie sprawdź ustawienie czujnika położenia przepustnicy (TPS) - pomiary wykonaj na kostce od modułu zapłonowego. Opór powinien zawierać się w zakresie 490-510 omów. Niepoprawna kalibracja czujnika skutkuje zmianą katą wyprzedzenia zapłonu, a tym samym wpływa na maksymalną moc motocykla i spalanie. Niestety, nie tylko TPS może mieć wpływ na problemy z wysokim spalaniem.