ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Cześć
Mam problem z wysokim spalaniem, zdaję sobie sprawę że Varadero SD01 musi wypić ponieważ to duży motocykl i do tego na gaźnikach.
Ale najmniejsze spalanie jadąc trasą do to 9/100
wydaje mi się troche duzo
byla to jazda testowa i jechalem non stop 90 kmh (specjalnie sprawdzalem spalanie)
normą jest 10-12-13 litrów
powiem szczerze ze w takim przypadku nie ma sensu jezdzic motocyklem gdzie za te same pieniądzę jadę bejcą V8 grubo ponad autostradowe prędkości i w wygodzie i ciszy....
Co z tym zrobić? Wyczytałem gdzieś kiedyś że podobno stare Varadero miało za duże dysze??
Jeśli nie dojdę do ładu z tym spalaniem zastanawiam się nad zmianą motocykla na BMW 1150 RT....
Mam problem z wysokim spalaniem, zdaję sobie sprawę że Varadero SD01 musi wypić ponieważ to duży motocykl i do tego na gaźnikach.
Ale najmniejsze spalanie jadąc trasą do to 9/100
wydaje mi się troche duzo
byla to jazda testowa i jechalem non stop 90 kmh (specjalnie sprawdzalem spalanie)
normą jest 10-12-13 litrów
powiem szczerze ze w takim przypadku nie ma sensu jezdzic motocyklem gdzie za te same pieniądzę jadę bejcą V8 grubo ponad autostradowe prędkości i w wygodzie i ciszy....
Co z tym zrobić? Wyczytałem gdzieś kiedyś że podobno stare Varadero miało za duże dysze??
Jeśli nie dojdę do ładu z tym spalaniem zastanawiam się nad zmianą motocykla na BMW 1150 RT....
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Spalanie jest zdecydowanie zbyt wysokie.
1) Zobacz, czy na pewno linka ssania działa poprawnie i zaworki zamykają kanał paliwowy.
2) Dysze są dużo za duże. W tej sprawie najlepiej skontaktować się z dealerem Hondy i zapytać, na jakie wymienić. Z tego co pamięta, to chłopaki z Karlika w Poznaniu są w temacie.
U mnie spalanie wynosi 6 L/100 km (przy kręceniu do 5 tys. obrotów).
1) Zobacz, czy na pewno linka ssania działa poprawnie i zaworki zamykają kanał paliwowy.
2) Dysze są dużo za duże. W tej sprawie najlepiej skontaktować się z dealerem Hondy i zapytać, na jakie wymienić. Z tego co pamięta, to chłopaki z Karlika w Poznaniu są w temacie.
U mnie spalanie wynosi 6 L/100 km (przy kręceniu do 5 tys. obrotów).
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Kolego ja też myślałem że moje dużo pali bo 6-7 litrów do 130 km/h Ale mój mechanik mówi że to książkowo więc te spalanie co masz jest dużo poza granicą.
Daj viaderko fo jakiegoś specjalisty niech posprawdza co i jak.
I nie zmieniaj na rt-ka bo to będzie samobój. Ja zmieniłem rt-ka na viaderko i to był trafny wybór. BO ILE MOŻNA JEŹDZIĆ PO MECHANIKACH...
Daj viaderko fo jakiegoś specjalisty niech posprawdza co i jak.
I nie zmieniaj na rt-ka bo to będzie samobój. Ja zmieniłem rt-ka na viaderko i to był trafny wybór. BO ILE MOŻNA JEŹDZIĆ PO MECHANIKACH...
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Hehe no wiem
Ale varadrro ma za mala oslone przed wiatrem i w dalszych trasach niewygodne
A paneuropy na wtryskach itp za drogie
A co tam sie psuje w bmw
Bo oponie sa bardzo podzielone, jedni mowia ze niezniszczalne inni ze wiecznie popsute
Ja specjalistow omijam bk sam robie jako majster tyle ze od tirów, zreszta 3/4 leci w uja
Ale varadrro ma za mala oslone przed wiatrem i w dalszych trasach niewygodne
A paneuropy na wtryskach itp za drogie
A co tam sie psuje w bmw
Bo oponie sa bardzo podzielone, jedni mowia ze niezniszczalne inni ze wiecznie popsute
Ja specjalistow omijam bk sam robie jako majster tyle ze od tirów, zreszta 3/4 leci w uja
- duber
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: ndz mar 26, 2017 12:51 pm
- Imię: Dariusz
- Marka motocykla: Kawasaki
- Model: GTR 1400
- Rocznik: 2015
- Lokalizacja: świebodzin
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Była nawet akcja Hondy ponad 10 lat temu na wymiane dysz czytalem na ścigaczu chyba.
Bardzo latwo wygooglowac
Bardzo latwo wygooglowac
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Tak jak napisałeś albo trafisz i jeździsz dożywotnio albo wiecznie naprawiasz.
Ta trochę gorsza oslona przed wiatrem uwierz że latem to zaleta...no i miękkość enduro i wybieranie nierówności.....to już poezja
Nie neguje marki Ale na 5 osób które znam z BMW to 4 osoby mają ciągle jakiś problem, a co dziwne ten 5 ma najwięcej najechane (180tys) i nie robi totalnie nic hehe...
A Paneuropean?ojciec ma z 1991 na gaznikah i się śmieje że mnie na tankowaniach że jego babcia 5 litrów pali przy 140km/h.. I to dosłownie
Ta trochę gorsza oslona przed wiatrem uwierz że latem to zaleta...no i miękkość enduro i wybieranie nierówności.....to już poezja
Nie neguje marki Ale na 5 osób które znam z BMW to 4 osoby mają ciągle jakiś problem, a co dziwne ten 5 ma najwięcej najechane (180tys) i nie robi totalnie nic hehe...
A Paneuropean?ojciec ma z 1991 na gaznikah i się śmieje że mnie na tankowaniach że jego babcia 5 litrów pali przy 140km/h.. I to dosłownie
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Nie moge nic w necie znalezc o tych dyszach
W serwisie u mnie mi powiedzieli PANIE NIE WIEM PRZYJEDZ PAN regulacja 700
No ale co sie psuje w tych beemkach
Cale zyjcie jezdze bmw to myslalem zeby uderzyc tez w motocykle tej marki

W serwisie u mnie mi powiedzieli PANIE NIE WIEM PRZYJEDZ PAN regulacja 700
No ale co sie psuje w tych beemkach

Cale zyjcie jezdze bmw to myslalem zeby uderzyc tez w motocykle tej marki
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Kolego nie słuchaj rewelacji w stylu "Ford gówno wort" a "Fiat jego brat".
I Honda i Yamaha i BMW i wiele wiele innych marek, to dobre marki produkujące dobre motocykle.
Jesteś przekonany do BMW, bierz BMW i nie pytaj o zdanie na forum Hondy.
I Honda i Yamaha i BMW i wiele wiele innych marek, to dobre marki produkujące dobre motocykle.
Jesteś przekonany do BMW, bierz BMW i nie pytaj o zdanie na forum Hondy.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Jaką masz szybę? Oryginał, czy MRA? Na oryginale też miałem takie odczucia.messix pisze:Ale varadrro ma za mala oslone przed wiatrem i w dalszych trasach niewygodne
A paneuropy na wtryskach itp za drogie
Skontaktuj się z Karlikiem w Poznaniu, ale zapytaj konkretnie o ile mniejsze muszą być te dysze od fabrycznych, a nie zaczynaj tematu od tego, że moto dużo pali.messix pisze:Nie moge nic w necie znalezc o tych dyszach![]()
W serwisie u mnie mi powiedzieli PANIE NIE WIEM PRZYJEDZ PAN regulacja 700
Wiadomo, że trudno TU o obiektywną opinię, ale ja postaram się taką sformułować. Ostatnio rozmawiałem z kolegą, który jeździ właśnie RTkiem. Po wyjeździe na Bałkany w obstawie z Varadero stwierdził, że czas na zmianę, bo ten motocykl jest zbyt mało uniwersalny - doskonały na dobre asfalty, co najmniej niekomfortowy na innego typu drogi. Pomimo tego, że jeździ w gronie miłośników Vara, zdecydował się na GSa 1200. Wszystko zależy od twoich preferencji i szczęścia. Jeden trafi Varadero z rzeczywistym przebiegiem 20.000 km, a drugi z takim samym, ale przekręconym o 100.000 km. I co wtedy? Nie kupować, bo awaryjne i po 40.000 km trzeba rozrząd robić?Merlin pisze:Kolego nie słuchaj rewelacji w stylu "Ford gówno wort" a "Fiat jego brat".
I Honda i Yamaha i BMW i wiele wiele innych marek, to dobre marki produkujące dobre motocykle.
Jesteś przekonany do BMW, bierz BMW i nie pytaj o zdanie na forum Hondy.

Tu się kończy obiektywizm i zachęcam do podjęcia "walki" z gaźnikami

#Dopisane
Jak poczekasz i przypomnisz się 10 Listopada, to będę miał rozebrane gaźniki i będę mógł Tobie podać rozmiary moich dysz.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Mam oryginalna szybe oraz deflektor, w kasku mam cisze ale wszedie naaokolo juz nie, poza tym jakos jestem takiej budowy ze kobite mi prawie z kanapy wywiewa
Najlepszym plusem Varadero jest to ze jak konczy sie asfalt to jedzie dalej, tego bedzie na pewno brakowalo...

Najlepszym plusem Varadero jest to ze jak konczy sie asfalt to jedzie dalej, tego bedzie na pewno brakowalo...
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Dzisiaj rozebrałem tylny gaźnik: dysze fabryczne - 42 i 170.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Dzieki za informacje
Rozbiore w zime swoje gazniki i zobaczymy co sie dzieje
A ile ci spala takiej normalnej jazdy jesli mozna wiedziec?
Rozbiore w zime swoje gazniki i zobaczymy co sie dzieje
A ile ci spala takiej normalnej jazdy jesli mozna wiedziec?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Normalna jazda to pojęcie względne
U mnie, średnio jest to 6 litrów. Najwięcej spalił w Serbii - 140 km/h, torby boczne, centralna na miejscu pasażera, kufer - 8 litrów.
Jak będziesz rozbierał gaźniki, to przygotuj się, że coś może pójść nie tak jak planowałeś. Ja liczyłem, że temat zamknę w jeden dzień, bez dodatkowych wydatków, a aktualnie jestem po zakupie używanych gaźników i kilku części z ASO... teraz czekam jeszcze za o-ringami, bo Pan Honda sprzedaje tylko w zestawach (czytaj: 4 o-ringi + niepotrzebne końcówki = 300 zł).

U mnie, średnio jest to 6 litrów. Najwięcej spalił w Serbii - 140 km/h, torby boczne, centralna na miejscu pasażera, kufer - 8 litrów.
Jak będziesz rozbierał gaźniki, to przygotuj się, że coś może pójść nie tak jak planowałeś. Ja liczyłem, że temat zamknę w jeden dzień, bez dodatkowych wydatków, a aktualnie jestem po zakupie używanych gaźników i kilku części z ASO... teraz czekam jeszcze za o-ringami, bo Pan Honda sprzedaje tylko w zestawach (czytaj: 4 o-ringi + niepotrzebne końcówki = 300 zł).
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 18
- Rejestracja: wt lis 24, 2015 6:27 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: honda
- Model: Varadero sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Kolbudy
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Mam ten sam problem ze spalaniem w sd01. Czyli spalanie przy mocno emeryckiej jeździe w trasie 8 litrów. Autostrada 130km i 10 litrów i szybciej się boję, zeby zawału przy dystrybutorze nie dostać. A najlepsze jest to, że kupiłem drugie gaźniki i spalanie to samo. Ssanie domyka, wszystko niby ok a spalanie podobne jak na wczesniejszych gaziorach. Reakcja na gaz prawidłowa - mój mechanik się poddał. Trudny do zaakceptowania jest fakt , że spalanie jest wyższe o 2-3 litry jeżeli podliczy się ile jest się w plecy po dłuższym wypadzie. A może ktoś zna speca od gaźników w pomorskim lub okolicach , który by to ogarnął lub kogoś w dalej Polsce komu mógłbym wysłać te piersze celem przejrzenia i usunięcia przyczyn nadmiernego chlania.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: ostateczne rozwiązanie kwestii paliwa
Powodów może być kilka, m.in.:filet9 pisze:Mam ten sam problem ze spalaniem w sd01. Czyli spalanie przy mocno emeryckiej jeździe w trasie 8 litrów. Autostrada 130km i 10 litrów i szybciej się boję, zeby zawału przy dystrybutorze nie dostać. A najlepsze jest to, że kupiłem drugie gaźniki i spalanie to samo. Ssanie domyka, wszystko niby ok a spalanie podobne jak na wczesniejszych gaziorach. Reakcja na gaz prawidłowa - mój mechanik się poddał. Trudny do zaakceptowania jest fakt , że spalanie jest wyższe o 2-3 litry jeżeli podliczy się ile jest się w plecy po dłuższym wypadzie. A może ktoś zna speca od gaźników w pomorskim lub okolicach , który by to ogarnął lub kogoś w dalej Polsce komu mógłbym wysłać te piersze celem przejrzenia i usunięcia przyczyn nadmiernego chlania.
-uszkodzona membrana podciśnienia,
-uszkodzony zaworek iglicowy,
-niewłaściwy "zakres" pracy pływaka,
-zapłon.
Wiele osób już z tym walczyło, ale nikomu się nie udało. Nikt też nie ruszał zapłonu, a jak się okazuje gaźnikowce są pod tym względem dość specyficzne. Póki co, nie będę się jeszcze na ten temat rozpisywał, ale kontrolnie sprawdź ustawienie czujnika położenia przepustnicy (TPS) - pomiary wykonaj na kostce od modułu zapłonowego. Opór powinien zawierać się w zakresie 490-510 omów. Niepoprawna kalibracja czujnika skutkuje zmianą katą wyprzedzenia zapłonu, a tym samym wpływa na maksymalną moc motocykla i spalanie. Niestety, nie tylko TPS może mieć wpływ na problemy z wysokim spalaniem.