Utwardzenie przedniego zawieszenie
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 18
- Rejestracja: pn lip 09, 2018 9:43 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: Brak
- Model: Brak
- Rocznik: 0
Utwardzenie przedniego zawieszenie
Witam , chciałbym dorobic tuleje które są w lagach między sprężyną a korkiem, robił ktoś taką przeróbkę ? Tylko właśnie nie wiem jak się zachowa wtedy zawieszenie czy będzie twardsze czy może zniknie objaw siadania zawieszenia , I ile można bezpiecznie zrobić dłuższe tuleje żeby to nie było za bardzo napięte . Macie jakieś spostrzerzenia ?
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 237
- Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
- Lokalizacja: Żywiec
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
Po mojemu twardość się nie zmieni. Skrócisz za to skok zawieszenia. Od tego są sprężyny progresywne które są twardsze ale mają pełen zakres pracy.
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
Twardość zawieszenia wyreguluj gęstością oleju, a nie "skracaniem" skoku sprężyny.
Był temat o mieszaniu oleju 10W i 15W.
Sam tak robię.
Był temat o mieszaniu oleju 10W i 15W.
Sam tak robię.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
Staszek1 pisze:Twardość zawieszenia wyreguluj gęstością oleju, a nie "skracaniem" skoku sprężyny.
Był temat o mieszaniu oleju 10W i 15W.
Sam tak robię.


Swoją drogą ciekawi mnie po co robić to w Varadero? U mnie zawieszenie pracuje perfekcyjnie, czy to solo, czy w pełni obładowany.
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
U mnie po zrobieniu "mix'a" Viadro przestało tak bardzo nurkować przy mocniejszym hamowaniu.
To było założeniem zmian i się powiodło.
To było założeniem zmian i się powiodło.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
Utwardzenie-usztywnienie przydaje się w szybkiej jeżdzie i nie mówię o dzidowaniu po autostradzie.Bo różnicę czuć w szybkich zakrętach.Nie obrażając nikogo w jeżdzie czoperowej tego nie zuważysz! 
A viadro od 2007 z absem ma poprawine,nie wiem jak starsze.

A viadro od 2007 z absem ma poprawine,nie wiem jak starsze.
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
O to chodziłomelon1968 pisze:Utwardzenie-usztywnienie przydaje się w szybkiej jeżdzie i nie mówię o dzidowaniu po autostradzie.Bo różnicę czuć w szybkich zakrętach.Nie obrażając nikogo w jeżdzie czoperowej tego nie zuważysz!
A viadro od 2007 z absem ma poprawine,nie wiem jak starsze.

PS
nie obrażam się tak łatwo

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 18
- Rejestracja: pn lip 09, 2018 9:43 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: Brak
- Model: Brak
- Rocznik: 0
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
Czyli dając dłuższe tuleje , jedyne co zrobie to zmniejsze skok zawieszenia tak ? W sumie jakaś zmiana na plus bo zawsze bedzie mniej dobijać
Ogólnie to w dwie osoby jest bardzo miękko przy dochamowaniu np .Rozebrałem to z zamiarem wymiany oleju I tak mi wpadł taki pomysł do głowy .Czyli jedyny ratunek na ten zawias to wymiana sprężyn na progresywne ? Macie jakieś sprawdzone ? Dodam że motocykl to 2002 rok .

-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
Dużo ważysz?Na usztywnienie to zabawa z gęstym olejem a na utwardzenie tak jak piszesz dluższe tuleje (lub sprężyny zaworowe od ciężarówki) lub progresywne sprężyny.MaciekTOS pisze:Czyli dając dłuższe tuleje , jedyne co zrobie to zmniejsze skok zawieszenia tak ? W sumie jakaś zmiana na plus bo zawsze bedzie mniej dobijaćOgólnie to w dwie osoby jest bardzo miękko przy dochamowaniu np .Rozebrałem to z zamiarem wymiany oleju I tak mi wpadł taki pomysł do głowy .Czyli jedyny ratunek na ten zawias to wymiana sprężyn na progresywne ? Macie jakieś sprawdzone ? Dodam że motocykl to 2002 rok .
Sprężyny zaworowe od ciężarówki stosowałem w bandicie.

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 18
- Rejestracja: pn lip 09, 2018 9:43 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: Brak
- Model: Brak
- Rocznik: 0
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
Niekoniecznie
90 kilo , wleje 20W I zrobie 2cm dłuższe tuleje zobaczymy jak to się zachowa , hehe aż tak twardo to raczej nie chce ale będę pamiętał 


- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
Jest trochę czasu, więc pokombinowałem z przednim zawiasem.
O ile mieszanie gęstości oleju w lagach dało (moim zdaniem) dość odczuwalny efekt utwardzenia zawiasu, to ni jak nie da się go z powrotem zmiękczyć w szybki sposób w czasie trasy. A wiadomo, że płynna regulacja to rzecz pożądana. Warunki drogowe są różne
Dała mi do myślenia sytuacja, która zaistniała w czasie przejazdu przez Zakarpacie w ostatnim sezonie.
Tamtejsze drogi są delikatnie ujmując - kiepskiej jakości
i jazda nimi ciężkim motocyklem nie należy do przyjemnych i wymaga wyjątkowego skupienia. Zamiast podziwiać piękno otaczającej przyrody człowiek wpatrzony jest w dziurawy asfalt, a właściwie w to, co po nim zostało. Całe piękno wyjazdu szlak trafił.
Wkurw....nie sięgnęło zenitu, gdy braciak przełączył w GSie tryb na offroad i poleciał po tym syfie wierzchem, a my (Viadromaniacy) powolutku, pomalutku, boczkiem boczkiem....... i kawa wystygła.
Nic w tym złego, gdyby to był odcinek kilku, no kilkunastu kilometrów. Ale nie.... cała ta Ukraina jest dziurawa jak ser (z wyłączeniem dróg tranzytowych) i zamiast zwiedzać Rumunię, dojechaliśmy ledwo do Odessy (swoją drogą przepiękne miasto
Ale do tematu.
Postanowiłem wymodzić regulację przedniego zawiasu - tył jak wiemy jakąś regulacje ma.
Najprostsze rozwiązania jak wiemy są najskuteczniejsze. Postanowiłem wymienić korki lag na takie z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Podeszły rozmiarami od jakiegoś Triumpha
(u majfredna są po 120 PLN)
Pewnie to nie załatwi sprawy idealnie, ale lepsza taka regulacja niż żadna
Pytanie do kogoś, kto użytkował już motocykl z taką regulacją. Czego mogę się spodziewać?
To znaczy, czy różnice w skrajnych położeniach są jakoś bardzo odczuwalne? Nawet przy minimalnym ustawieniu sprężyna będzie "zgnieciona" bardziej od oryginału o 6 mm (przy maksymalnym - 25 mm) Czy to dużo? Ktoś coś modził w tym temacie? Ma jakąś wiedzę?
O ile mieszanie gęstości oleju w lagach dało (moim zdaniem) dość odczuwalny efekt utwardzenia zawiasu, to ni jak nie da się go z powrotem zmiękczyć w szybki sposób w czasie trasy. A wiadomo, że płynna regulacja to rzecz pożądana. Warunki drogowe są różne




Dała mi do myślenia sytuacja, która zaistniała w czasie przejazdu przez Zakarpacie w ostatnim sezonie.
Tamtejsze drogi są delikatnie ujmując - kiepskiej jakości


Wkurw....nie sięgnęło zenitu, gdy braciak przełączył w GSie tryb na offroad i poleciał po tym syfie wierzchem, a my (Viadromaniacy) powolutku, pomalutku, boczkiem boczkiem....... i kawa wystygła.
Nic w tym złego, gdyby to był odcinek kilku, no kilkunastu kilometrów. Ale nie.... cała ta Ukraina jest dziurawa jak ser (z wyłączeniem dróg tranzytowych) i zamiast zwiedzać Rumunię, dojechaliśmy ledwo do Odessy (swoją drogą przepiękne miasto

![Szczęśliwy [:DD]](./images/smilies/3a.gif)

Ale do tematu.
Postanowiłem wymodzić regulację przedniego zawiasu - tył jak wiemy jakąś regulacje ma.
Najprostsze rozwiązania jak wiemy są najskuteczniejsze. Postanowiłem wymienić korki lag na takie z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Podeszły rozmiarami od jakiegoś Triumpha
![Szczęśliwy [:DD]](./images/smilies/3a.gif)

Pytanie do kogoś, kto użytkował już motocykl z taką regulacją. Czego mogę się spodziewać?
To znaczy, czy różnice w skrajnych położeniach są jakoś bardzo odczuwalne? Nawet przy minimalnym ustawieniu sprężyna będzie "zgnieciona" bardziej od oryginału o 6 mm (przy maksymalnym - 25 mm) Czy to dużo? Ktoś coś modził w tym temacie? Ma jakąś wiedzę?
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
Coś takiego miałem w CBR to ustawienie napięcia wstępnego (SAG) pod wagę motocyklisty
Tam nie odczuwałem różnicy kręcąc tymi korkami ale ja to na sportach laik jestem

Tam nie odczuwałem różnicy kręcąc tymi korkami ale ja to na sportach laik jestem



A w sercu zawsze XL600V 

-
- Rekrut
- Posty: 31
- Rejestracja: wt kwie 16, 2019 11:57 am
- Imię: Irek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
Staszek1, sezon rozpoczęty.. Jak Twoje koreczki w lagach?
Jest różnica?
Jest różnica?
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Utwardzenie przedniego zawieszenie
Rozpoczęty.
Do tej pory miałem zawsze mieszankę oleju 10W i 15W w lagach i faktycznie przy hamowaniu moto tak bardzo nie nurkowało.
Teraz (odkąd mam koreczki) to dowiedziałem się, że Hanka ma całkiem komfortowe zawieszenie. Ładnie wybiera nierówności, co przy gęstym oleju raczej powodowało wypadanie plomb z zębów. Koreczki robią robotę i są bardzo łatwo i szybko przestawialne. Fajnie się to sprawdziło w niedzielę - "pyknąłem" dookoła Śniardwy i tam trafiłem kilkunastokilometrowy odcinek szutrów i drogi z "polnych kamieni". Kilka obrotów śrubokrętem i zrobiło się "prawie komfortowo"
. Po odcinku - kilka obrotów i znów powrót do lekko usztywnionego zawiasu. Szczerze powiem, że zakres ustawień mógłby być jeszcze bardziej na "soft", tak aby optymalne ustawienie było w połowie zakresu, a jest na prawie wykręconych korkach.

Do tej pory miałem zawsze mieszankę oleju 10W i 15W w lagach i faktycznie przy hamowaniu moto tak bardzo nie nurkowało.
Teraz (odkąd mam koreczki) to dowiedziałem się, że Hanka ma całkiem komfortowe zawieszenie. Ładnie wybiera nierówności, co przy gęstym oleju raczej powodowało wypadanie plomb z zębów. Koreczki robią robotę i są bardzo łatwo i szybko przestawialne. Fajnie się to sprawdziło w niedzielę - "pyknąłem" dookoła Śniardwy i tam trafiłem kilkunastokilometrowy odcinek szutrów i drogi z "polnych kamieni". Kilka obrotów śrubokrętem i zrobiło się "prawie komfortowo"
![Szczęśliwy [:DD]](./images/smilies/3a.gif)
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)