lagi - olej?

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
elefant
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 29, 2009 8:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: sieradz

lagi - olej?

#1 Post autor: elefant »

wkurzyła mnie ostatnio moja żonka troszke więc poleciałem do sklepu zakupiłem zgrzewke piwa i udałem sie do garażu :D .siedze sobie na taborecie ,spijam piwko i ślepo gapie sie w przednie koło,coś mnie tkneło i lekko szarpnołem za kółko i sie okazało żę padło łożysko koła :( (miło prawo po 135 tyś) przy następnym piwku odkryłem lekie pocenie z prawej lagi.mysle sobie super bede miał co robić w następną sobote :D padnie kolejna zgrzewka piwa.
Mam do was koledzy pytanie JAKI OLEJ WLAĆ DO LAG?
W10,W15czy może W20
chciałbym spróbować z W15 ale nie jestem pewien
Jaki macie wlany u siebie w moto ,prosze o podpowiedzi.

vipkojot
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 204
Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Lokalizacja: Nowy Sącz

#2 Post autor: vipkojot »

Ja mam 10W

msparki
Udaje motocyklistę
Posty: 161
Rejestracja: ndz mar 13, 2011 4:02 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL 1000
Lokalizacja: ELBLĄG

Re: lagi - olej?

#3 Post autor: msparki »

elefant pisze:wkurzyła mnie ostatnio moja żonka troszke więc poleciałem do sklepu zakupiłem zgrzewke piwa i udałem sie do garażu :D .siedze sobie na taborecie ,spijam piwko i ślepo gapie sie w przednie koło,coś mnie tkneło i lekko szarpnołem za kółko i sie okazało żę padło łożysko koła :( (miło prawo po 135 tyś) przy następnym piwku odkryłem lekie pocenie z prawej lagi.mysle sobie super bede miał co robić w następną sobote :D padnie kolejna zgrzewka piwa.
Mam do was koledzy pytanie JAKI OLEJ WLAĆ DO LAG?
W10,W15czy może W20
chciałbym spróbować z W15 ale nie jestem pewien
Jaki macie wlany u siebie w moto ,prosze o podpowiedzi.
Szkoda że mieszkasz tak daleko kupił bym zgrzewkę piwa Ty byś się ślepo pogapił w moje moto i przegląd załatwiony jak w serwisie . A przy ostatnim browarku mieli byśmy sprawdzone dwadzieścia cztery najważniejsze punkty w moto . :D żaden serwis tyle nie sprawdza . :) Pozdrawiam

JAQB
Zapalony motocyklista
Posty: 740
Rejestracja: śr paź 15, 2008 9:42 pm

#4 Post autor: JAQB »

Ja w lagi wlałem, sprawdzoną przez varaderowych weteranów, mieszankę olejów. Czyli Fork Oil 15W i 10W w ilościach 410ml i 140ml. Co daje 550ml w sumie. Lagi miałem całkowicie rozebane, wymyte i osuszone. Przy okazji wymieniłem uszczelniacze, tuleje ślizgowe były ok(tzn. teflon na nich był nienaruszony).

Zapożyczona instrukcja wymiany oleju:
zalmen3 pisze: - poluzuj korek lagi
- odkrec wszystko od lag (szczeki i przewody hamulcowe, kolo, blotnik, pompka duala itd.)
- poluznij sroby zaciskajace lagi w polkach gornej i dolnej (proponuje najpierw jedna lage porem druga)
- wyciagasz lage
- stawiasz pionowo i dociskajac klucz w dol odkrecasz calkowicie korek (trzeba dociskac zeby nie wystrzelil)
- wyciagasz tuleje, podkladke i sprzezyne (zapamietaj ktory koniec sprzezyny byl na dole a ktory na gorze - generalnie tam gdzie "gestrze zwoje" jest dol)
- wykonujesz wszystko o czym pisalem poprzednio i jak juz olej zalany to kolejne punkty
- wkladasz sprzezyne, na nia podkladke i tuleje (dokladajac kolejne elementy wysuwaj rure z goleni, zeby nie wylal sie olej)
- dociskajac korek dokrecasz go
- wkladasz lage w polki (ustawiajac tak ze krawedz rury jest rowno z krawedzia gornej polki, gorna czesc korka po dokreceniu calkowicie wystaje ponad krawedz polki)
- dokrecasz sroby w polkach (gorne 22 Nm dolne 27 Nm)
- dokrecasz korek lagi (22 Nm)
- powtarzasz 9 ostatnich podpunktow dla drugiej lagi
- dokrecasz caly osprzet z punktu 2

adam3911
Udaje motocyklistę
Posty: 166
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
Imię: Adam
Marka motocykla: Honda
Model: Xl sd02 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: warszawa

#5 Post autor: adam3911 »

Zgadzam się z tym jak wyżej, z małymi ale.. :D
Korek lagi śmiało można odkręcić kiedy laga jest w półkach i zakręcić po również, dużo wygodniej.
Oleju zawsze wlewałem do poziomu, tzn mierzy się od poziomu lustra do krawędzi lagi ściśniętej bez sprężyny (nie pamiętam teraz ile) pamiętając że musi się odpowietrzyć, tzn popompować troszke i odstawić na duże 2 piwa.
Olej śmiało zbliżony do 15 jak kolega zasugerował.
Jeszcze jedno, po rozebraniu należy lage dobre wypłukać naftą, wlać popompować...

Awatar użytkownika
koniu
Udaje motocyklistę
Posty: 148
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 6:05 am
Lokalizacja: Wolbrom

#6 Post autor: koniu »

Ilosc oleju bez ABS to 529 ml oraz 114 mm do lustra , z ABS-sem prawa 538 ml lustro 103 mm, 511ml lustro 114 mm tak jak pisal kiedys ( zalmen3 ).

elefant
Uczy się jeździć
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 29, 2009 8:51 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 1999
Lokalizacja: sieradz

#7 Post autor: elefant »

Duże podziękowania koledzy-rozjaśniliście mi troche w głowie.
postanowiłem wlac mieszanke olejów w10 i w15 w proporcjach podanych przez JAQB-a,czyli tak jak napisałem wcześniej sobota czeka mnie pracowita przy piwku oczywiscie :D

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

#8 Post autor: booros »

nie pamietam w ktorym odcinku,

ale w "motocyklicznie" byla przedstawiona wymiana oleju w lagach w transalpie
Get your motor runnin'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”